Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

16 augusti 2011

Av Lisa - 16 augusti 2011 20:09

2a arbetsdagen avklarad, bara typ 192 kvar innan sommarlov.  


Nejvars, så illa är det inte. Känner bara att jag vill komma igång nu. När man väl är i farten så går det så snabbt, så då gör det inget. Just nu känns det mest som att vi alla står och stampar. Alla är osäkra på allt. Inget schema finns färdigt, saknas fortfarande lärare till vissa ämnen, fördelningen av ämnen är inte klart helt. Jag vill hinna sätta mig och kolla igenom vilka elever jag kommer ha så jag vet vad jag kommer arbeta. Börja planera ämnena... Just nu går alla mest och pratar om vad som kan hända, både bra och dåliga saker på skolan. Tycker att det var lite miss i planering med att första dan diskutera vi iofs viktiga saker också (skollagen), men inget rent konkret inför nästa vecka när eleverna kommer. Idag, dag 2, var vi på studiedag om LPP hela dagen (!), så då blev inte heller nåt konkret gjort (eller jo, en LPP, men vad hjälper det på tisdag). Är iofs som det brukar vara varje år, men vi klagar också varje år, och ändå blir det ingen ändring. Imorrn kommer vi ÄNTLIGEN sätta oss och styra upp alla viktiga saker inför läsåret. Jag kommer tex få reda på vilken dag jag kommer vara ledig i veckan då jag kommer jobba 80% bara. Hoppas på måndag eller fredag, i samband med helgen. Håller alla tummar och tår just nu!!!


Barnen då, ja de klarar det bra att jag är borta. Inte så konstigt iofs eftersom de är hemma och myser med pappa.   Och prickarna på Melvin har inte blivit vare sig fler eller större, men de finns där fortfarande. Lucas har också fått några lika små. Det är alltså små röda prickar, typ 4-5mm, med en vit plupp i mitten. Om de vore större skulle det vara lättare att se om det är en blåsa, men nu är det svårt. Ser lite ut som en liten finne. Att de har små pluppar gör väl inget, men det vore intressant att veta om det är vattenkoppor så de ska stanna hemma, eller om vi kan skicka Melvin till dagis på torsdag (idag höll vi honom hemma). Och de dök ju upp när det var 16 dagar sedan de lekte med en som samma dag fått vattenkoppeblåsor över hela kroppen. Önskar så mycket att en av dem iaf ska blossa upp lite så att vi ser om det är en blåsa eller inte.


Idag har jag eventuellt fått en tårtbeställning också, nice! Ska bestämma mer i helgen...  


Nej, nu ska jag krypa upp i soffan.


Kram   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Ovido - Quiz & Flashcards