Alla inlägg under oktober 2008

Av Lisa - 29 oktober 2008 18:29

Jaha, ytterliggare ett tag har gått och mycket har hänt.


Det började med tandläkarbesök. Det gick bra, ett litet hål och en lagning som pajat. Ungefär samma för Mattias, men han måste bygga upp en del av en tand så hans blev lite dyrare. Summa summarum: 5070:- Som hittat!


Sedan på eftermiddagen åkte vi till min farfar och hälsade på då min faster och hennes man ska åka tillbaka till sin båt på andra sidan jorden. Lite avundsjuk måste jag erkänna att jag är. Samtidigt passade vi på att ta ett foto på de fyra generationerna vi nu blivit på min pappas sida.


Sedan på onsdagen var det dags för BVC. Melvin hade fått lite utslag över större delen av kroppen, hon trodde att det antingen kunde vara tvättmedlet, eller mjölk, kanske ägg. Så jag blev satt på en mjölk- och äggfri diet för att kolla om det blev bättre, och att kolla över tvättmedlet. Sagt och gjort, alla kläder tvättades om och jag skippade mjölk och ägg. Väldigt roligt med tanke på att vi hade ett dop på G (*not*). Ingen tårta för mej.


Torsdag, fredag ägnades åt förberedelser inför dopet, och tack vare hjälp från min underbara syster (TACK!), och från min pappa och Eva så hann jag med allt. Och eftersom jag lyckades få nyckeln till festlokalen tidigare så kunde jag också få plats med alla tårtorna.


Så kom då äntligen lördagen med dopet. Som jag befarade tjöt Melvin större delen av dopet, men det är ju inget att göra åt. Han dör ju inte av att gråta lite, och det var ju över på ca 40 minuter. Sedan var det ju avklarat. Så här såg vi ut i kyrkan.

Det är alltså Mattias med Melvin, jag och till höger Gudmor (moster) Ida.


Efter det blev det fika i kvarterslokalen uppe på området. Det blev smörgåstårta och vanlig tårta efteråt, allt hemmagjort. Jag tror att de blev goda, då de flesta sa det, men man vet ju aldrig. ;-)

En av tårtorna, inte illa för en nybörjare eller hur.


Efter det blev det presentöppning, Melvin fick massor med fina presenter. Tack så mycket!

 

Innan dopet fick han också en jättefin bok av min faster och hennes man, och det är även några andra som inte kunde komma på dopet men som ska komma vid ett senare tillfälle och har köpt presenter. Så det är inte alla presenter, bara de som han fick under dopdagen. Men vi är jätteglada!


Under söndagen var vi hemma och tog det lugnt. Mattias syster med familj kom och hälsade på lite, och Melvin fick busa med sina kusiner. De är bara här ett par gånger om året så det var skojigt att de hade tid att komma.


I måndags var vi och handlade leksaker till Melvin för pengarna han fick av Mattias syster, 500:-, så nu har han massor med skojiga saker. Melvin är jätteglad!


Igår skulle jag och Melvin på Öppna Förskolan, men de hade lovverksamhet och bara öppet för skolbarn, så vi fick åka hem igen.


Och idag har vi varit på BVC igen och kollat av hur huden ser ut. Hon höll med om att den ser mycket bättre ut, så nu ska jag testa mjölk igen för att se om det är det han reagerar på. Hoppas inte! Och han hade gått upp lite till i vikt. Så nu väger vår lille man 6060g och är 64,8 cm lång.


Och bara för att alla ska få se att Melvin faktiskt är en glad liten kille kommer här en bild på honom. :)


Kramar till er alla som läser detta.

Av Lisa - 18 oktober 2008 02:20

*suck* Blir så irriterad på mig själv ibland. Kan inte sova på grund av att jag tänker för mycket! Ligger i sängen och analyserar varje steg som kommer att tas fram tills dopet är över, och funderar ut vad som eventuellt kan hända och vad som troligast kan gå fel. Blir så irriterad! Det är så typiskt mej. Ibland kan jag bara inte sluta tänka och analysera. Skulle vilja ha en avstängningsknapp på min hjärna!!! Har lite mentala övningar jag kör vid behov för att stänga av tankarna, de brukar funka för det mesta. Men om det är något speciellt jag funderar över, som tex ett stort dop, så funkar det inte. Tankarna tränger sig på hur mycket jag än försöker slappna av och inte tänka på det mer.Och nu är klockan halv tre, Melvin och Mattias sover sen länge, jag tröttna på att ligga i sängen snurrandes och Melvin kommer snart vakna för sitt första mål mat för natten. Vilket alltså innebär att han sovit fem timmar i sträck, vilket är hans längsta sovpass för natten. Så sen blir det att gå upp igen vid sex, och vid 8. Så någon längre obruten sömn kan jag ju glömma inatt, trots att jag är gräsligt trött. Speciellt med tanke på att Melvin tyckte det var morgon i morse redan klockan sju, vi som brukar ligga till nio. *grrr* Blir så trött på mig själv, alla dessa j**la tankar. Give me a break!!!


Men, nu är det ju bara sju och ett halvt dygn kvar tills dopet är över. Vi åtta nästa lördag kväll kommer jag slockna som ett ljus i soffan. Och det som inte funkade då, det funkade inte. Så varför egentligen oroa sig. Och jag behöver inte ligga och fundera över hur jag ska dela tårtan på bästa sätt, hur jag ska få bra form på gelatinet till tårtfromagen, hur jag ska byta de blå banden på dopklänningen, hur jag ska vika de j**la servetterna, hur jag ska duka borden (ska fikat ställas direkt på borden, eller på ett eget bord), räkna ut hur mycket dricka jag ska köpa, hur tårtdekorationerna ska se ut, vem som kan kan ta kort åt oss i kyrkan, hur alla ska ta sig till och från kyrkan (vem ska åka med vem och vem kan skjutsa de som inte har bil), hur ska bilarna få plats på parkeringen, vem kommer köpa vad i present och vad gör vi med dubletter, hur ska vi få plats med smörgåstårtor och tårtor i kylen, vilka skor ska jag ha, ska jag ha murgröna, tänk om plastbesticken är för klena, hur ska jag sätta dit pappersdukarna, hur ska vi sitta (2 eller 3 bord), att vi inte får glömma tårtspadar tepåsar socker mjölk, hur mycket kaffe ska göras, etc etc. Jag blir alldeles yr...


Nej, nu ska jag gå in och se om jag kan rulla några till varv i sängen innan jag somnar. Med min vanliga tur får jag sova en kvart eller nåt innan Melvin vaknar. Fullt ös, medvetslös heter det väl...


Kramar om alla nattugglor

Av Lisa - 15 oktober 2008 10:09

Melvins önskelista 

* Skedar/bestick att fortsätta spara på (uppbokat?)

 

* Servis att fortsätta spara på

 

* Tallriksset/bestickset för barn

 

* Sparbössa i tennfinish

 

* Första tand/ första lock askar i tennfinish

 

* ”Mitt första år”-bok, förslagsvis Nalle Puh (uppbokat?)

 

* Doptavla (tennfinish?)

 

* Kit för hand och fotavgjutning


* Smycken för killar

 

* Fisher Price Skratt- och lärvalpar 2 olika sorter, en som gosedjur och en att sätta på spjälsängen (båda önskas)

 

* Melvins egen bok (bok med barnets namn insatt)

Ex. www.sagoborgen.se, www.unikabarn.se

 

* Böcker, den enda boken Melvin har är Den Silvriga Barnkammarboken, den serien vill vi ha fler i. Men givetvis även andra böcker.

 

* Kläder går alltid bra. Just nu har han storlek 62, men den storleken har vi ganska mycket kläder i. Köp då hellre 68 som vi inte har alls mycket av.

 

* Pengar, att sätta in på hans konto.

Av Lisa - 14 oktober 2008 00:13

Oj vad tiden går fort. Snart två veckor sedan jag skrev sist. Men det känns som att det kanske har gått 3-4 dagar. Dagarna bara springer iväg.


Melvin fortsätter att växa så det knakar. Och den utveckling man ser hos honom är ju helt fantastisk.Iofs händer det ju alla barn, men det är så fantastiskt att se på nära håll. Melvin är nu en bestämd liten man som vet vad han vill. Han är oftast glad, iaf när vi ägnar honom hela vår uppmärksamhet. ;-) Mamma och pappa är det bästa som finns, då skrattar han högt och pratar för fullt, eller ligger och myser. Hänga på pappas arm, eller stå i mammas knä tillhör favoriterna, och givetvis blomman från BB. Andra människor som mormor, morfar och moster går bra ett tag, när man är mätt och utsövd, men sen vill han till mamma eller pappa.

Den senaste tiden har han inte sovit några längre pass på nätterna, men han sover ganska mycket ändå. Det är bara mammas nattsömn som blir lite störd när det ska upp och ammas med 2,3,4 timmars mellanrum. Men jag får väl skylla mig själv som sitter framför datorn, eller läser, på nätterna också.

Det han däremot har börjat med när det gäller mat, är att han har börjat dra ut på mattiderna på dagarna. Oftast äter han som vanligt med 2 timmars mellanrum, men ett eller två pass om dagen börjar han dra ut till tre timmar. Och det är ju jätteskönt för då kan ju jag få lite möjlighet att komma någonstans vartefter. Kanske till och med kunna åka och träna. Men än så länge är det lite svårt att förutsäga vilka pass som kommer att vara så länge, så än så länge är jag låst. Mattias skulle iofs kunna mata på flaska som jag pumpat, men han tycker det är lite läskigt om inte jag finns iaf i närheten. När Melvin var mindre fick han jämt magknip när han ätit från flaska, och det kan han få nu med. Ofta beror det på att han äter så fort, och sväljer massa luft under tiden. Och nu håller han också på och ökar mängden mat han äter vissa mål, så det är svårt att veta om maten räcker. Och vår envise lille herre skriker som en tok om han inte får exakt så mycket mat som han vill ha, så snabbt som han vill ha det.

I övrigt så håller Melvin på att träna sina händer. Han har börjat gripa om saker, oftast filtar, täcken och handdukar. Men med lite hjälp så kan han även ta tag i leksaker om de inte är för stora. Och han älskar att tugga på saker. Han tuggar på sina egna händer, och våra om han får tag på dem. Han tuggar och biter, och blir till slut nästan hysterisk. Ser lite ut som ett vilddjur som sliter i ett köttstycke. Och han dreglar som en tok när han biter, kommer nog få börja med haklapp/scarf snart. Har även testat att ge honom en bitring och den biter han i med helt hysteriskt så det bara gnisslar i gummit. Igår kväll satt han till och med och bet i min ena bröstvårta när han tyckte att han var mätt under amningen. Och det var INTE skönt vill jag lova. Och då har han ju ändå inga tänder än. Efteråt bara skratta han. Busunge!!! Undrar om det är tänder på väg...

Han börjar också bli mycket stadigare i ryggen. Om han får sitta i ett hörn på soffan med stöd, och lite svagt bakåtlutad så kan han sitta själv. Han är sååå söt då.

Idag har han gett sin mamma lite skrämselhicka. På förmiddagen var han jättesnäll och precis som vanligt, kanske förutom att han sov lite länge. Vid 15 åt han mat, och sedan tog han, jag och moster en liten sväng och handlade lite blöjor med mera. Sedan vid 17 tänkte vi att pappa kunde mata lite, då jag pumpat ur en flaska. Men Melvin var inte alls lika intresserad, han åt knappt halva flaskan, kanske 60ml, var mer intresserad av allt runt omkring. Men jag tänkte inte mer med det, jag vet att han inte alltid äter lika mycket, kanske var det ett sådant tillfälle. Men klockan gick och han sa inget om mer mat. Vid 19 tänkte jag att nu måste han ju vara hungrig som åt så lite förut. Men inte då, han bara tjöt, ville inte ta bröstet, och sedan somnade han. Han sov till klockan var ca 20, då började jag bli nervös. Han ville fortfarande inte ha någon mat. Alltså bara ätit ca 60ml på 5 timmar. Stå upp, sitta ner, ligga ner, hänga på pappas arm. Vi hörde magen knorra, men han vägra. Bytte blöja flera ggr, men inget hjälpte. Klockan blev nio, fortfarande inte hungrig, bara gnällig. Vid kvart över nio somnade han igen och jag började bli desperat. Han kunde väl inte somna för natten nu utan att äta något?!? Vid tio gick vi upp för att lägga oss. Melvin vaknade då och låg och skrattade i sängen, vi bytte blöja, tog på pyjamas och busa lite. Men fortfarande ingen mat. Jag var gråtfärdig! 60ml på 7 timmar! Men samtidigt tänkte jag, han kanske har en matstrejkardag, även om han aldrig haft det förut. Om det är likadant imorrn, DÅ ska jag bli orolig.

Han blev trött igen, det är ju faktiskt hans sovtid, och han ville ha nappen. Då tänkte jag att jag skulle göra ett sista försök. Jag bullade upp med en kudde i knät, la honom vid bröstet med nappen i munnen, men så att han skulle kunna komma åt ordentligt (han brukar kunna åla omkring som en mask annars). Sedan tog jag ut nappen, och medans han fortfarande gjorde snuttrörelser med munnen, in med bröstvårtan. Och han åt!!! *jippi* Blev så glad. Och han åt, och han åt. Och åt lite till utan att knappt släppa bröstet en enda gång (förutom när jag bytte sida). Han måste varit vrålhungrig. Sedan började han gnälla lite, jag satte honom upp och då rapade han. Sedan sov han redan innan jag hann lägga ner honom i sängen. ;-) Vår älskling!

Bifogar en bild på honom, den är tagen 8e oktober, då är han ca 2,5 månader.


I övrigt så har vi fullt upp. Håller på och planerar inför dopet. Har äntligen fått iväg inbjudningarna, nu är det bara den förbaskade önskelistan som alla frågar efter. Jag vet väl inte vad Melvin önskar sig, eller vad vi ska önska åt honom. Jag är jättedålig på sånt. Jag tycker mest att det är kul att alla vill komma, och vi kan prata och fika lite. Men visst är det kul med presenter också.

Har bestämt vad det blir för något att äta efter dopet också. Det kommer att bli smörgåstårta och sedan vanlig tårta med kaffe. Smörgåstårtan bestämde jag direkt att jag skulle göra själv, men jag hade mina funderingar på om jag skulle beställa den vanliga tårtan. Men så fick jag ett infall av snålhet, och bestämde mig för att göra dem själv. Och typiskt mej, så kan jag ju inte göra bara en vanlig gräddtårta, utan jag måste ju fixa till den. Sagt och gjort, började kolla upp förslag på internet och en helt ny värld öppnade sig. Har ni sett hur mycket fina tårtor folk har gjort?!? Så jag vill också göra! Jag började med att kolla lite förslag på vad jag ville och vart man kunde få tag på grejer. Många affärer finns det ju på internet, men jag vill ju kunna klämma lite på grejerna först. Så jag hittade en affär i Linköping där jag kunde köpa sånt jag vill. Sagt och gjort, in med Mattias och Melvin och så drog vi iväg. Kom dit, okej de hade inte sååå mycket grejer jag ville ha, men jag hittade lite iaf. Bland annat hittade jag gråa/silvriga papperstallrikar till dopet, som ska gå i ljusblått och silver, så kan jag ha en blå duk. Det slutade iaf med att kom ut från affären nästan 900:- fattigare. Och eftersom jag inte vill stå som ett fån dan innan dopet när jag ska fixa tårtorna var jag ju tvungen att provbaka en där jag kan testa de olika grejerna. Dels nytt recept på tårtbotten, ny fyllning, och vit sockerpasta (som jag gjort själv) som överdrag istället för marsipan. Och givetvis dekoren. Rosorna insåg jag direkt att jag måste jobba med. Men det ska nog bli bra. Sedan fick mina föräldrar med respektive komma över på lite utvärdering av utseende och smak, och de blev väldigt nöjda.

Resultatet kan ni se här nere.

Så nu håller jag på och bakar tårtbottnar till dopet, som ska hamna i frysen tills det är dags. Och för att kunna fixa ännu finare dekorer så beställde jag ännu mer tårtfixargrejer från nätet för nästan 800:- *hihi*


Appropå något helt annat. Skrev ju i mitt första inlägg att jag skulle försöka berätta lite hur det går att bli av med mamma-kilona. Och det går väl så där, eller rättare sagt, det står still. Gick ner 15 kilo ganska snabbt, och sedan har jag stått still sedan dess. Har fortfarande ca 6-7kg kvar till vikten innan Melvin. Och det vet jag ju att det beror på att jag inte motionerar så mycket som jag borde, och att jag fuskar med att äta för mycket snask. Skulle jag bara åtgärda något av detta så skulle jag gå ner de sista kilona utan problem. Och mina ursäkter till att jag inte fixar det är lika många som de är dåliga. Men men...


Nu har jag iaf varit på efterkontroll. Allt såg bra ut, blodvärdet var jättebra. Fick beröm för att jag hade bra knipmuskler, de måste jag ha tränat ordentligt (jo, tjena, kanske 5ggr som mest). Och av stygnen syntes knappt några spår alls, syntes knappt att jag blivit sydd överhuvudtaget. Och så fick jag en spiral insatt på samma gång, så nu behöver vi inte oroa oss för några syskon till Melvin riktigt än.


Nej, nu ska jag hoppa i säng och läsa lite, och dricka vatten då jag är otroligt törstig (jag slarvar med att dricka, vilket märks när man ammar).

Av Lisa - 2 oktober 2008 22:21

Idag har det varit fullt ös.


Morgonen började med att jag och Melvin bada, alltid lika skojigt. Melvin skrattade och sprattlade så det gick vågor i badkaret. Fick till slut nästan hålla honom stilla för han höll på att få vatten över hela ansiktet. Sedan när vi tog upp honom blev det lite gråt som vanligt, men nu har Mattias fått in snitsen på hur man tröstar och tystar honom så det gick på bara nån minut. Perfekt inför babysimmet vi ska börja på om en månad.


Sedan var det dags för BVC igen. Direkt när vi gick in fick Melvin beröm för att han är stark i nacken, vilket han är. Det är jätteskönt. Sedan blev det dags att mäta och väga. Prinsen väger nu 5670g och är 63cm, 2½ månad gammal. ;-) Våran långe man! Och idag var Melvin på strålande humör, skrattade och pratade, tittade och käkade på händerna. Lite kul att Birgitta äntligen fick se den lilla snälla killen som vi alltid har hemma, förra gången vi var där tjöt han ju hela tiden, och innan dess var det ju en månad sedan vi var, och det har ju hänt lite innan dess.


Sedan hem en snabb sväng, käka lite och sedan på väg igen. Hämtade upp min mor när hon sluta jobba och så åkte vi till stan. Mamma skulle in till ett loppis-ställe dom ska till i helgen och kolla in deras bord de ska stå vid. Sedan åkte vi till centrum, där jag handlade lite. Det första jag handlade var en "skärbräda", en grön skiva som man ska ha som underlägg när man beskär tex fotografier. En sådan har jag velat ha länge. Efter det gick vi förbi affären där jag har beställt papper till dopinbjudningarna. Börjar bli lite nervös för jag måste få ut dem snart. Hoppades att de skulle ha kommit idag (de sa leverans torsdagar) och de bara inte hunnit ringa, och det hade de! *JIPPI* Så nu ska jag fixa klart dem i helgen så de kommer i postlådan på måndag! Sedan gick vi förbi massa klädaffärer och mamma stod och pilla på massa kläder. Sedan kom Ida, hon hade slutat skolan, och skulle gå med oss. Vi var alla lite hungriga så vi gick och käka på McDonalds. Inte min favvo, men Ida gillar det. Och slutligen åkte vi till Blomsterlandet för mamma skulle köpa lite nya blommor. Hittade massa fina krukor som jag skulle vilja ha till höstgardinerna. Får se vad Mattias säger...


Sedan åkte vi hem. Melvin var pigg och glad så vi busa lite. Och sedan vid halv tio somna han så jag kunde fixa lite. Passa på och baka lite, fixa lite te, och satt vid datorn.


Och nu har Mattias kommit hem, så nu ska jag sluta.


Kram alla


Ps. Idag berätta vi för Ida att hon kommer bli Melvins gudmor, hon blev stormförtjust! ;-)

Av Lisa - 1 oktober 2008 15:21

Ett tag sen jag skrev. Mycket har hänt sen sist, så jag har inte haft energi och tid för att uppdatera bloggen.


Melvin växer så det knakar, och han är så söt. Två nätter har jag fått sova sju timmar i sträck, så jäkla lyxigt! Sedan finns det ju givetvis bakslag, som inatt har han vaknat och ätit med ungefär två timmars mellanrum *suck*. Han har däremot kommit in i jättebra rutiner under dagarna. Äter, är vaken ca 1-1½ timmer och sedan sover han ½-1½ timme.  Skönt att man kan få lite gjort, för när han är vaken är han väldigt social. (nu ligger han och sover och skrattar i sömnen... :-) supersöt!) Han vill prata, vara med överallt och se vad som händer, titta på lampor och fönster, och absoluta favoriten är att stå! Stå, stå, stå, tills våra armar får mjölksyra. Han skrattar och står i. Och händerna åker in i munnen ideligen där han tuggar på dem och dreglar som en bäng. Favoritleksaken just nu är blomman från BB som hänger över skötbädden i tvättstugan, så hjärtligt skratt man får då värmer lilla mammahjärtat. :-) Har äntligen hittat en affär på nätet som har det märket med leksaker, funderar på att köpa fler i samma serier.


Förra gången skrev jag att vi hade fått internet, nu har vi fått alla tv-kanaler också. De kom på torsdagen, så nu börjar man lära sig den nya fjärrkontrollen. Riktigt skojigt!


Igår blev det ingen Öppna för oss. Vi hade bilen inne på service, och skulle hämta den då. Vi började med att lämna in den igår morse klockan åtta och sedan gick vi hem. Då verkstaden ligger på andra sidan byn tog det oss en timme att gå hem, och det var bara 4+ ute, så det nöp lite i kinderna. Men det var jätteskönt, och Mattias följde med så vi gick och prata. Melvin sov hela vägen, vi hade knappt hunnit hemifrån innan han somna. Stackarn är inte van att gå upp så tidigt. På eftermiddagen skulle vi då gå och hämta bilen, men när vagn och allt var packat titta jag ut genom rutan och såg att det ösregna. Okej för att gå en liten sväng när det regnar, men en timme i ösregn med vagn var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Ringde därför pappa och kolla vad de skulle göra, så de kom och var barnvagn åt Melvin samtidigt som jag fick skjuts till verkstaden. Och när jag kom dit fick jag en positiv överraskning. Från början skulle de saker som behöve fixas kosta ca3400:-, men tydligen behövde inte allt som jag trodde fixas, och därför kostade det bara 2777:-

Men de pengarna vi tjänade in kommer nog behövas, då jag har bokat tandläkartid idag till både mej och Mattias. Den 21:a bär det iväg. :-) Förhoppningsvis blir det billigt!

Och så ska vi köpa nya vinterdäck, och jag behöver nya glasögon. Bara utgifter!!!


I morgon ska vi till BVC ígen, och så ska jag, Melvin och min mamma åka till stan. Gå lite i affärer och mamma skulle kolla nåt med någon loppis. Skojigt!


På fredag har Mattias tagit ledigt, så vi ska hitta på något. Vi ska till IKEA, men frågan är i vilken stad. ;-) Alltid kul att åka iväg. Får se om det blir Jönköping, det vore skoj. Eller kanske Örebo, sist vi var där byggde de om (är ett tag sen)...


Har funderat på hur jag ska göra med fika till dopet. Jag vill ha smörgåstårta, och den ska jag göra själv. Har ett bra recept, så det ska inte vara några större problem mer än att få plats i kylskåpet. Men seadn vill jag ju ha vanlig tårta efter det. Då är frågan hur jag ska göra. Först tänkte jag att jag skulle beställa, men samtidigt är det ju ganska dyrt (jag är lite snål). Men samtidigt vill jag ju kunna få tårtan som jag vill, om jag ska göra den själv vill jag inte bara göra en vanlig tråkig prinsesstårta. Men har kollat runt lite på nätet och har lite ideer hur jag ska göra. Ska göra en testtårta först för att se om jag kan göra en sådan tårta jag vill, innan jag bestämmer mig. Vill ju ha vitt överdrag på tårtan, och då behöver jag använda sockerpasta och det är ju lite häftigt.

Jag väntar också på att papprena jag beställt ska komma in så jag kan göra klart inbjudningarna. Vilken tur att jag inte tog dopet i början på oktober utan i slutet, så jag hinner med allt. Mycket att göra!


Nej, nu ska jag sätta fart och städa lite, kanske baka en chokladkaka... (eller hur Tess ;-), gott!)


Kramar om alla


Ps. Om ni läser, skriv gärna en kommentar...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards