Alla inlägg under december 2010

Av Lisa - 31 december 2010 20:26

Får ta och rycka upp mig när det gäller skrivandet. Men det är svårt, finns inte mycket tid över när man har två små barn. Men kanske framöver, börjar bli lite lättare. Lucas är en liten gosig kelgris som jättegärna vill sitta på armen, man absolut INTE framför datorn. Och är man själv med barnen innebär alltså detta att man inte sitter där heller. Men nu börjar han bli nöjd med att ligga en stund i baby-gymmet, så då får man några minuter iaf. Och vartefter han blir äldre kommer det ju bli lättare, då kan han ju sysselsätta sig själv några minuter på fler sätt.


Lucas ja, honom har jag inte skrivit mycket om här. En liten gosig kille som sagt, som blir tre månader i morrn. Shit, vad tiden går fort. Men världens snällaste, skriker nästan aldrig och börjar redan sova jättebra på natten trots att han är så liten. Somnar oftast efter mat vid halv tolv, och vaknar oftast för mat framåt sex. Ibland händer det att han vill äta en gång till däremellan, men det är inte ofta. Sedan somnar han om och sover till åtta. Då vill han äta och sen vara vaken en timme, för att sedan sova en timme till innan mat igen. Han är väldigt hungrig min lille kille, äter varannan timme hela dagarna. Men som sagt, jättesnäll på natten och det är guld värt!


Melvin har då blivit storebror, och hjälp vad stora de blir när det kommer en bebis in i familjen. Melvin hanterar lillebror jättebra, lite svartsjuk och vill gärna krypa upp i våra knän, men han älskar sin lillebror över allt annat och vill gärna ge pussar och kramar. Melvin är nu snart 2,5 år, och det märks. Han börjar bli så himla duktig på väldigt många saker, och har ett jättestort intresse för att lära sig hjälpa till. Han vill vara med när vi gör saker hela tiden, med varierande resultat givetvis, men så söt.

Det som vi fortfarande väntar på är pratet. Han pratar fortfarande inte så vi förstår. Visst, enstaka ord finns, men inte ens i närheten för vad som kan förväntas från en 2,5-åring. Det vi funderar på är om det hans hörsel som ställer till problem. Han har varit förkyld massor, ett par omgångar varje månad senaste året, så det kan ju vara så att han har fått vätska i öronen. Men har pratat med BVC, så vi ska få en kallelse till logoped, och även för en koll av öronen. Får se vad dom säger.


I övrigt knallar livet på, jag är föräldraledig och Mattias jobbar (lite iaf, har haft en hel del ledigt sedan Lucas kom). Vi börjar planera lite för framtiden. Nu har vi skaffat de två barn vi sa att vi skulle börja med, kommande får vänta lite. Nu har vi lite andra trevliga saker vi vill göra först. Men vi kommer nog inte göra någon av dessa under året som börjar imorrn, men vi ska jobba för att kunna ha råd med det vi vill göra åren som kommer efter det.


Något jag däremot ska jobba med under detta året är mig själv. Jag har nu på 3 månader lyckats komma ner till samma vikt som jag hade innan jag blev med Lucas. Men det finns ju en hel del kvar att ta av. Tänker se om jag inte kan få några av dessa att försvinna innan 2011 är slut. Jag kommer inte vara på långa vägar i närheten av min målvikt, men det ska vara några kilo mindre dit iaf. Nu när jag tänker efter så ligger jag på exakt samma vikt som jag gjorde för 3,5 år sen, innan jag började VV och sedan blev med Melvin. Plus minus noll alltså. Jag får väl göra en avstämning 31 december 2011, och se hur långt jag kommit...


Nej, nu ska jag krypa upp i soffan med min sambo och njuta av det sista av 2010. Önskar er alla ett fantastiskt 2011.


  

  

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards