Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

19 februari 2012 - del2

Av Lisa - 19 februari 2012 21:52

Okej, ett tag sen jag skrev här, förutom det snabba meddelandet i förmiddags. Tyckte det var så smidigt när jag  kunde skicka lite snabba uppdateringar via mobilen, men sen kunde jag inte det helt plötsligt. Så idag bestämde jag att ta mig tusan, jag ska fixa det. Så det visade sig att det bara några inställningar att ändra, så funka det. Kanon!


Annars så är det fullt upp just nu. Familj, jobb, flytt och tårtor. Fyra ord som sammanfattar mitt liv ganska bra. Det där med vänner och träning känns som att det inte hinns med alls. Och jag vet inte när jag senast hade tid och ork att läsa en snutt, jag som innan barnen läste massor! Men men. Jag klagar egentligen inte, trivs väldigt bra med mitt liv som det är just nu, men visst finns det stunder när man hade tid för andra saker också. Men så känner väl alla småbarnsföräldrar.


Familj, ja där är det fullt upp. Lucas har nu börjat på dagis och trivs som fisken i vattnet. Båda grabbarna springer iväg och leker nästan innan vi fått av dem ytterkläderna, och prostesterar högljutt när vi ska gå hem. Och Melvin har fått flera kompisar som han leker med. Och pratet för Melvin går verkligen framåt, så skönt.


Jobb, där är det fullt upp. Men vilken skillnad. Har massor med ork och energi, så jag till och med orkar ge mig på att försöka förbättra saker även utanför mitt eget med klassen. Hoppas det kommer synas i lönekuvertet.   


Flytt, ja inte att förglömma. Vi har bestämt oss för att sälja radhuset, betala av billånet och bo lite billigare. På så sätt har vi möjlighet att snabbare spara ihop till den där förbaskade handpenningen (plus allt annat till). Det värsta är ju att vi skulle vilja flytta till hus redan nu. Men så är det, pengarna finns inte än... Fast just nu bor vi i ett hav av kartonger. Om ca 1,5 vecka fårvi nycklarna så nu börjar det bli lite jobbigt. Är ju extra svårt också eftersom vi måste ha koll på vart vi ställer allt eftersom Lucas klättrar så fort han får möjlighet...


Tårtor, det är ett kapitel som utvecklar sig hela tiden. Ett tag tänkte jag att jag skulle försöka komma in och läsa till konditor. Men utbildningen är i Motala, lite långt att pendla med två så här små barn. Och har kommit på hur jag ska göra istället. Läsa Livsmedelshygien (finns på distans) och sedan bygga ett eget kök i vårt framtida hus. Då slipper jag ju allt med hyra och sånt, så då är det bara de vanliga avgifterna som ska betalas som företagare, resten blir vinst (=lön och investeringspengar).


Nej, nu får det räcka med uppdatering. Kanske lägger upp lite tårtor de närmsta dagarna...


Kram

Lisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards