Alla inlägg under mars 2012

Av Lisa - 1 mars 2012 19:10

Nu är det torsdag och veckans lärar-arbete är avklarat. Fantastiskt underbart att bara jobba 4 dagar per vecka. Sedan blev ju denna vecka extra kort då jag vabbat tisdag-onsdag. Så jag har bara jobbat 2 dagar. ;-)


Nu har vi fått nycklarna till lägenheten och börjat köra över grejer, skönt! Även om vi har MASSOR kvar att göra så kommer det nog fixa sig bara vi kommer iväg och börjar. Sen blev det ju lite stillestånd med två genomförkylda/febriga barn, men sånt är livet. Jag säger samtidigt, tur det är den här veckan och inte nästa. Våra barnvakter är nämligen inte så intresserade av att ta hand om sjuka barn, de vill ha dem friska. Och det hade ju ställt till det lite med tanke på att vi ska köra alla kartonger och möbler nästa helg, ha en 1-åring och en 3-åring springa mitt i detta, tjuriga och dana. Nej tack!


Det som är extra kul är att de har börjat tapetsera i lägenheten. Var lite orolig att de inte skulle hinna det innan vi flyttar in, då vi fick höra att firman som ska göra det har massor att göra, men de började igår! Kanon. Ingen tapetsering samtidigt som vi flyttar och inte efter när vi har två små hulligan-barn som ska röja omkring där. Det som är mindre kanon är att vi inte har något telejack ännu. De hade hållt på och skarvat och dragit sladdar till olika rum, och tagit bort kontakten i hallen. Vi sa, ta bort alla skarvar och fixa ett väl fungerande i hallen. Vet av egen erfarenhet hur dåliga skarvade telejack kan fungera. Och visst, vi har mobiler, men vi har även tv och bredband via telejacket. Så om de inte hinner fixa innan vi flyttar in så har vi varken telefon, tv eller bredband... :-(


Men just nu känns det helt okej. Fick massa gjort idag på jobbet så jag är inte stressad inför nästa vecka utan kan verkligen ta HELG! Och grabbarna är på bättringsvägen/är friska, så det är lugnt. Har några timmar barnvakt inplanerat både på lördag och söndag så vi kan göra över grejer, och fixat fler kartonger så vi kan fortsätta packa. Alla räkningar är betalda (och pengarna räckte), inklusive dubbla hyror, överlåtelseavgift och csn, så det är toppen.


Så med andra ord, nu är allt på G! Iofs, Mattias ska jobba några timmar imorrn, men han ska gå hem tidigare för han byter schema nästa vecka och missar sin inarbetade fredag. Så det kommer ju gå fort.


Nu ska jag och min älskling äta mat och mysa lite i soffan.


Kram alla



Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards