Alla inlägg under maj 2010

Av Lisa - 31 maj 2010 17:18

Så har vi varit på besök hos BM idag. Är nu i vecka 23+5, skojigt.


Alla värden såg bra ut;

- blodtryck 125/80,

- viktökning 4kg (hade 6kg med Melvin i nästa vecka ungefär),

- blodsocker 4,5,

- SF-mått 24 cm (samma kurva som med Melvin),

- hjärtslag 140 slag/minut.


Det med hjärtslagen var lite kul. Förra gången jag var där skulle jag också få lyssna på hjärtljuden, men då ville inte bebis vara med. Hon fick inga hjärtljud alls, bara en spark på mätaren. Det slutade med att jag fick gå in till läkaren bredvid och göra ett snabbt UL bara för att dubbelkolla. Denna gång var bebis med på noterna direkt och vi fick värsta starka hjärtslagen som ekade i rummet. Fantastiskt!


Vi har också fått tiderna fram till BF, hoppas verkligen vi kan stryka den sista tiden. Vill väldigt gärna att bebis kommer iaf några dagar innan BF, vill INTE gå över tiden igen!


Nästa besök är 6/7, då är det återigen dags för sockerbelastnings-test, men även "storbesiktning" med koll av järnvärde etc. Då har jag sommarlov, längtar så förbaskat!!!


Kram

Av Lisa - 30 maj 2010 00:03

Okej. Mitt förra inlägg var till största delen ett "tyck synd om mig"-inlägg. Hade en dålig dag... De saker jag skrev om finns, men oftast klarar jag av att hantera dem lite bättre.   


Nu har jag kommit hem från skolresan, det var två kanonkul dagar, men ack så trött jag var efteråt (och solbränd...) .

Sedan var det dags för marknad. Mycket folk, men jag hittade det mesta jag skulle ha. Det jag behövde mest var tårtunderläggen, perfekta när man gör tårtor. Hoppas jag får många tillfällen till det i höst.   


Har fortfarande ganska mycket kvar att göra på jobbet, men jag börjar kunna se ett slut. Om mindre än två veckor slutar eleverna, och hur jag än gör går dagarna framåt och vi kommer närmre dit.   


På måndag är det ÄNTLIGEN dags för nytt besök på BVC! Jag L Ä N G T A R!!! Ska bli så kul att prata av sig lite, kolla så alla värden ser bra ut, och lyssna på hjärtslagen för första gången. Sedan ska det också bli spännande att se om mitt SF-mått är mycket större denna gång, då magen iaf ser större ut än i samma vecka med Melvin.   


Och på torsdag ska jag springa/ gå Vårruset. Får se hur det går med magen, den har börjat bli spänd så fort jag anstränger mig eller stressar. Men det är ju inget farligt, bara obehagligt.


Kram

Av Lisa - 17 maj 2010 17:33

Okej. Skriver inte här så ofta som jag skulle vilja, men så är det.


Just nu är jag inne i en väldigt intensiv period både på jobbet och hemma, plus att jag börjar känna i kroppen att jag är gravid och börjar bli stor. Kämpar för att hålla ut nu hela vägen, 4 veckor kvar med elever + 1 vecka utan. Sen kommer jag att trilla ihop i soffan...


Min situation just nu då.


Jobbet: Röriga elever, utvecklingssamtal, skriftliga omdömen, utvärdering av åtgärdsprogram, provrättning, läxrättning, lektionsplanering, avslutningsplanering, överlämnande-planering, möten med diverse, skolresa, aktivitetsdagar... Ska jag fortsätta beskriva? Känns som att dagens timmar inte räcker till, och även om de gör det så gör definitivt inte min ork det. Som tur är har vi alla på jobbet lika jobbigt, så vi förstår att saker inte blir gjorda på sekunden. Och min syster har hjälpt mig med lite rättningsarbete. :-)


Hemma: MELVIN!!! Mattias! Födelsedagskalas vilket innebär städning, bakning, planering. Våren kommer vilket innnebär blomplantering, rabattrensning, altanstädning, fönstertvätt, gardinbyte. Sedan det vanliga, tvätta, laga mat, umgås etc...


Graviditeten: Är idag v21+5. Känner av de flesta krämpor. Lite foglossning, trötthet, näsblod, yrsel stundvis, hetta stundvis, öm i kroppen, stor mage (mycket större än med Melvin i denna vecka), nästäppa, dålig mage pga järntabletter. Det enda jag kan peka ut att jag inte har är halsbränna.  Men i övrigt verkar det vara en lite pigg krabat där inne då den sparkar till och från under hela dagen. Melvin hade typ tre pass under dan han sparka, var lugn resten. Den här lille sparkar lite som den vill. Men det är mysigt!


På onsdag ska jag bjuda syrran på en liten resa till hemlig destination. Hon är såååå nyfiken!   



Nästa vecka är det skolresa onsdag-torsdag, då drar vi till Göteborg.Fredagen sen är jag ledig, då blir det en tripp till marknaden.


Och sista maj ska vi äntligen till BM och lyssna på hjärtljud mm. Ska bli så skoj, längtar massor!


3 juni Vårruset


11 juni Avslutning


17 juni Tack och hej, då tar jag semester!!!


En liten uppdatering/ klagostund.   


Kramar om alla

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards