Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Liten update med tårtor

Av Lisa - 10 december 2011 20:18

Har den senaste tiden gjort några tårtor.


Den första är en tårta till Melvins Öppna Förskola kompis som fyllde 3. En Hello Kitty med Mjölkchoklad-fyllning, ljus botten och sockerpasta.


Nummer 2 är Mattias födelsedagstårta. Han ville ha en hårdrockstårta. Jag hade sedan tidigare köpt hem svart sockerpasta och fick nu tillfälle att prova själv. Svart är annars väldigt svårt att få till. Men som sagt, en svart explosionstårta med nitar och namnet skrivet i Iron Maiden stil. Fylld med Mattias favorit-godis Geisha.

 


Sedan var det min och Malenas tur att fixa fikat till arbetslaget. Hon fixade brödet och jag fixade efterrätt. En vintrig tårta, vit med ljuslila snöflingor. Provade en ny fyllning, Jordgubb och Choklad. Väldigt god kombination måste jag säga.

 


Hade även en tårta till dagen efter, chefen skulle tacka av en på jobbet och ville ha en tårta. Då jag jobbade till sex dagen innan hade jag lite tight med tid, så det fick bli en spritsad tårta med grädde på och samma fyllning som dagen innan. Gott.

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards