Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Lisa - 14 augusti 2011 10:09

Last day of disco...


Nejvars. Sista lediga dagen innan det är dags att börja jobba. Lika mycket ångest som vanligt, men det brukar gå över snabbt. Men denna gång känns det lite extra segt, då jag har två små grabbar hemma. Och Lucas är ju bara 10 månader, inte ens ett år.


Igår var vi och besökte svärmor en sväng, fika lite och barnen lekte.


Innan det klippte jag Melvins hår igen. Tänkte han skulle vara fin och nyklippt till dagis börjar igen på tisdag. Gick bra denna gång med, förutom att han tycker det är läskigt när man klipper kring öron och i nacken. Men det blev helt ok.


Igår kväll grilla vi med grannen och käka inne hos dem. Där blev vi sedan sittande och prata till efter elva, trevligt. Smidigt också när det är så nära, barnen kan sova i sina egna sängar. Lucas sov som en stock, vi hade babymonitorn med över. Melvin somna jättebra, men vaknade ett par gånger och kom då över. Trevligt trevligt var det iaf.


Nåt vi måste börja ta tag i igen är att Melvin vill sova hos oss på nätterna. Han somnar jättesnällt i sin säng, men vaknar efter några timmar och kommer över till oss. Nån gång ibland har jag inget emot, men nu är det nästan varenda natt. Och det slutar alltid på samma sätt. Han snor mitt täcke och håller på att nästan knuffa ut Mattias för att han ligger så nära.


Nej, nu ska jag fortsätta läsa min bok, måste ju passa på...


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards