Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisa - 15 augusti 2010 09:55

Igår var det kräftskiva, det var trevligt. Lagom jobbigt för en höggravid.    Kom hem skapligt också, och gick och la oss i bastun (läs: sovrummet). I morse vaknade Melvin före oss och satt i sitt rum och byggde pussel när jag titta in. Sen hämta han täcke och kudde och kom och kröp ner hos oss en halv sekund innan han sprang in och lekte igen.


Idag hade vi tänkt eventuellt åka till Kolmården, men då det verkar bli en lika kvav dag orkar jag inte ens tänka tanken på att gå omkring. Så vi tar en hemmadag och städar, och eventuellt fixar lite med stupröret. Och jag kanske kan hinna sy i de sista namnetiketterna i Melvins kläder. Och så har jag ju mina väskor att packa, bebisens skötväska och min väska till förlossningen. Börjar ju snart bli dags att börja packa... i fall att...   


Imorrn är det vanlig dag igen, måndag... Dagarna/veckorna går fort...


Kram

Av Lisa - 14 augusti 2010 16:02

Så har den förbaskade värmen kommit tillbaka! Tycker inte om den i vanliga fall, och definitivt inte som höggravid. Om jag hade velat ha tropiska hetta hade jag flyttat till tropikerna, inte bott strax söder om norra polcirkeln. Förbannade växthuseffekt eller vad man nu ska skylla på. När det är riktigt varmt blir jag trött/sur/grinig och allmänt barnsligt irriterad! Och extra irriterande är det ju när det äntligen har släppt med värken i bäckenet med mera...


Om man bortser från värmen har jag iaf haft en trevlig dag än så länge, men än är den inte slut. På förmiddagen har hela familjen Åberg Eriksson varit på marknad i Hällestad tillsammans med Tess. Vi handlade inte ett enda dugg, Tess handla massor, men vi sprang på hur mycket folk som helst som vi känner. Trevligt. Sedan åkte jag och Tess till Viberga och handla, och blev helt slut båda två. En trevlig pratstund blev det också. Nice! Sedan hem och käka lite, för att vila upp oss inför kräftskivan ikväll hos grannarna. Är slut, men en stund ska bli trevligt.   Då ska jag dricka lite vin, alkoholfritt förstås...


Nej, nu ska jag facebooka lite, så ska vi snart gå.


Kramar om alla som står ut i denna hetta.

Av Lisa - 13 augusti 2010 19:14

Jag säger bara: PIZZA!


  

Av Lisa - 12 augusti 2010 19:25

Det har varit ett par tröttsamma dagar. Min kropp bråkar lite med mig, en hel del förvärkar, och en hel del känningar i bäckenet. Har varit ganska obehagligt att röra sig faktiskt, gjort riktigt ont stundvis. Men det är väl bara att vänja sig. När jag vänta Melvin var det ju ännu värre, allra helst fogarna, plus att jag gick upp massor med vätska (vilket jag sluppit i stort sett helt denna gång). Så ser man det så har denna graviditet varit lättare. Men samtidigt har jag ju denna gång en väldigt aktiv tvååring som ska passas, så det är ju inte bara att lägga sig ner och sova så fort man känner för det. Men jag har passat på att sova under Melvins tre timmar på dagis iaf, kanonbra. Nattsömnen är inte den bästa för tillfället, vaknar typ varannan timme stel i hela kroppen, ont och kissnödig. Så två timmar tupplur på förmiddagen är kanon.


Idag har jag faktiskt inte haft så ont i kroppen, däremot har det varit fruktansvärt kvavt i luften. Men nu börjar det ju bli svalare, ska se om jag orkar få lite gjort.


Imorrn är det fredag, och Melvin och Mattias har klarat av sina första veckor efter semestern. Det ska firas med pizza imorrn kväll, MUMS!!!


Kram


Ps. Kommentera gärna...

Av Lisa - 9 augusti 2010 11:58

Så var det dags för vardag igen. Mattias börjar jobba, Melvin ska till dagis.


Dagislämningen gick kanon, inte ett ledset pip. Visst var han lite blyg i början, men så gick vi in till garaget och då var allt frid och fröjd. Samma sak när jag hämta. Först visa han hur duktig han var på att åka rutschkana, sen kom han och tog min hand, vinka till fröken och gick mot bilen.


Har lämnat in bilen idag. När vi hämtade den i tisdags påpekade försäljaren att det var ett konstigt ljud från motorn, men de hade inte hunnit kolla upp vad det var. Men om vi lämnade in den hos en Volvo-verkstad skulle de betala eventuell reparationskostnad. Sagt och gjort, jag ringde direkt till Rejmes och fick tid för koll idag. Och det visade sig att det var:... *trumvirvel* ... Kompressorn till AC:n som inte är centrerad, vobblar och behöver bytas! Lite kul hämnd med tanke på hur mycket han ojade sig över att AC:n i vår gamla bil som vi bytte in var trasig, och han menade på att det var riskabelt för dem att köpa den när de inte visste vad det var för fel. Vi visste, för vi har haft den inlämnad, och sa det till honom. Men han fortsatte muttra. Sedan fick vi då skambudet 10 000kr för bilen, för det var ju en hel del fel på den mena han ju på, och vi orka inte käfta emot. Nu ligger bilen ute, 3 arbetsdagar senare, för 39 000kr. Men som sagt, nu ska han ju alltså betala en ny kompressor till oss, och arbetskostnaden. Så vi kanske inte förlora så mycket iaf.   


Nej, nu ska jag ge min son mat och se om han vill sova lite middag.


Kram

Av Lisa - 8 augusti 2010 18:34

Jahopp, så är sommaren snart över. Mattias börjar jobba imorrn, Melvin ska till dagis och jag har nedräkning. Är nu i vecka 33+4, tiden går så himla fort!


Har haft en skön sommar, stundvis har den varit lite för varm för min smak, men jag mår mycket bättre än när jag väntade Melvin. Förutom att jag är stor och tung, och har en hel del förvärkar så mår jag faktiskt riktigt bra! Men visst, det tar lite extra på krafterna att vara gravid när man har en väldigt aktiv tvååring hemma.


Nu har vi äntligen köpt vår nya bil. Vi var ju tvugna innan nästa bebis kommer, då vi inte får in två stolar i den gamla, och den nya är kanonfin! Me like alot!!!


Melvins kalas avlöpte väl. Han fick massor med presenter som vi misstänkte, men inte överdrivet mycket. Han fick en del pengar också, som åkte direkt in på hans konto.

Tårtan för denna gång blev en bil, Blixten McQueen. Testade lite nya grejer med dekoreringen, är jättenöjd.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=5035080&l=455e1b99aa&id=671610840

 

Får se om jag kommer på mer att skriva som jag glömt, återkommer i såna fall...

 

Kram alla

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards