Alla inlägg under september 2009

Av Lisa - 13 september 2009 22:25

Gillar inte den nya versionen på sidan där min blogg finns, den är konstig. Jag som vant mig vi den andra gillar den inte alls!


Men lite goda nyheter är att vi äntligen planerat in ett Ullaredsbesök (igen). Gillar verkligen Ullared skarpt! Ska dit och handla vinterkläder till lillkillen, och lite julklappar.


Lillkillen förresten, han är lite förkyld. Snoret rinner, men det är allt än så länge. Men han är ändå världens sötaste och goaste lilla unge. Varenda dag sitter jag i förundran över hur mycket man faktiskt kan älska en så liten person som faktiskt inte funnits hos oss så länge.


Min store kille kom hem med blommor till mig, jättefina lila. Värmer skönt i hjärtat! Vi hade ett litet "samtal" för några veckor sedan, men nu börjar det kännas långt borta. Skönt! Älskar honom verkligen så mycket. Älskar vårt liv tillsammans. Visst, allt är väl inte 100% perfekt, men vi jobbar på det. Skrattande Och vi har samma mål här i livet.


Nu när vi ser hur fantastik Melvin är, och hur bra vårt liv är så kommer givetvis tankarna på hur/när vi ska bygga vidare, utöka vår lilla trio. Förut har jag känt mig ganska nöjd för tillfället, bara njutit av hur bra vi har det. Men nu börjar tankarna komma... Trodde det värsta skulle vara när Sandra väntade barn, men det var ganska lugnt. Men nu börjar jag känna att jag saknar spänningen. Väntan på pluset, väntan på mage/sparkar/läkarbesök/ultraljud, tankarna inför förlossning, och givetvis livet efter. Inte riktigt än blir det väl, ska ju jobba lite, och Melvin har ju inte ens hunnit börja på dagis. Men snart... Flört


Nej, nu ska jag gå och lägga mej. Imorgon börjar en ny arbetsvecka... Åååh vad jag längtar efter lov!


Kram

Av Lisa - 5 september 2009 17:34

Idag har det varit fullt upp. Igår var min mor och Connie här och vi åt lite mat och drack lite vin. Sedan vaknade Melvin klockan sju imorse så det var bara att pallra sig upp. Sedan bar det av till Borensbergs marknad. Shit vad folk det var, gick knappt att ta sig fram med vagn. Efter det åkte vi in till stan och köpte present till Jossan, och NYA MOBILER! Har länge gått och gnällt över hur dåligt vårt nuvarande abonnemang är, och att jag vill byta, och att jag vill ha ny mobil med bättre kamera. Nu har vi äntligen gjort slag i saken och fixat det. Sedan var jag inne på Sy&Sticka för att se om de äntligen hade fått in de öljetter jag beställde i början av sommaren. Men inte då! Samma sura tant som förra gången i kassan låtsades inte ens om att jag faktiskt hade beställt, utan bara frågade lite nonchalant om jag hade kollat borta på ställningen där de andra sorterna hängde. Eeh, jaa det har jag!?! Sedan drog hon fram en annan sorts öljetter, annat fabrikat och försökte pracka på mej. Men liksom, jag har redan köpt en förpackning och behöver fler likadana. Då kollade hon om storleken var samma iaf, och det var de ju INTE. Men hon menade att det var så liten skillnad så det syntes inte. Grrr, så irriterande. Kommer ALDRIG mer handla därifrån. Och Mattias har lovat att vi ska åka till Jofotex nästa helg så jag kan köpa fler där.

Sedan bar det av hemåt, för vidare färd till 4års-kalas. Melvin sprang runt och öppnade varenda låda och dörr, klättrade i trappen och försökte smita ut genom antingen altangrinden eller ytterdörren. Lite jobbigt faktiskt när det inte är barnsäkrat som hemma, men det får de nog snart fixa när lille Anton blir större. ;-)

När vi varit där lite över en timme började Melvin bli mer och mer gnällig. Han har under hela dagen sovit ca 25 minuter sedan han vaknade klockan sju imorse, han som brukar sova kanske två-tre timmar. Plus att han krånglat med maten, har varit för distraherad av allt folk. Så det blev till att gå hem och ge honom gröt, sedan lekte han lite och nu sover han. Kommer vi kanske få lite för ikväll eftersom han kommer somna senare än vanligt, men samtidigt hade han inte kunnat hålla sig vaken ända till åtta iaf.


Jo förresten, i veckan nu kom fotona på Melvin. Dom blev superbra!


Trevlig helg allesammans.

Kram

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards