Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Lördag

Av Lisa - 20 september 2008 14:05

Sitter hos mamma och hjälper henne att fixa antivirus till datorn. Passar på att kolla lite mail och liknande samtidigt, måste ju passa på. :-)


Mattias är på IKEA med sin mor och bror, så jag och Melvin är här själva. Mattias bror ville ha en tv-bänk till nya lyan, så Mattias var snäll och skjutsade honom. Men det är ju lugnt. Men eftersom att barnstolen tar ganska stor plats, och vi iaf inte skulle få plats allihopa så fick jag och Melvin snällt stanna hemma. Men om ett tag kommer Mattias och hämtar oss så vi kan åka hem och ta helg allihopa. Äta lite god mat framför en bra film, och avrunda kvällen med lite godis. ;-)


På tisdag får vi äntligen vårat internet. Mattias fick papprena igår och ska hämta ut de diverse boxarna på posten antingen idag eller imorrn. Det ska bli häftigt att ha internet på tv:n tycker jag, passar perfekt om man kommer på något man vill kolla lite snabbt eller om mamma ringer och undrar något. Behöver jag inte ta med mej Melvin och springa upp på övervåningen, kan vi vara kvar på nedervåningen. Det jag är lite orolig över är att det stod i papprena att bredbandshastigheten kunde påverkas när man tittade på tv. Känns ju lite irriterande, om man tex håller på och laddar ner något. Men iofs, det skulle ju bara vara när dekodern var på, så då får man väl se till att stänga av den så fort man inte tittar. Och det är ju bra för elräkningen också om vi gör, och inte låter tv:n stå på i onödan.


Nej, nu ska jag gå och byta på min son, han behöver en ren blöja. Och moster Ida verkar lite nervös när hon håller honom... ;-)


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards