Alla inlägg den 2 september 2008

Av Lisa - 2 september 2008 23:48

Jahopp. Idag skulle man åkt till viktväktarna med Cicci och Monica. Kände verkligen inte för det, inte minsta lilla. Men det gjorde jag iofs inte förra veckan heller när vi skrev in oss. Men jag har fuskat så himlar dant, knappt räknat en enda point, och ätit massa godis och pizza en dag till och med. Tror iofs inte att det hänt några stora hemskheter på vågen, kanske nått hekto upp, inte mer. Men iaf...

Men så hade ju jag och Melvin den stora "turen" att vi blev riktigt förkylda. Alltså kunde vi ju låta bli att åka till vv då vi var sjuka, plus att jag övertygade mig själv (väldigt lätt gjort) om att jag fick tröstäta för att jag var sjuk. Nu var det ju ingen dödlig sjukdom direkt, utan lite ont i halsen, snorig näsa och jag har haft lite feber. Men passade mitt anti-vv humör perfekt! Undrar om det var psykologiskt framkallat? ;-)

Om man säger så här, det är ju inte så att jag INTE vill gå ner i vikt, det är bara att just nu orkar jag inte kämpa för det. Och att gå på möten och väga sig, och betala pengar för det, känns som lite korkat, när jag ändå inte har försökt. Men jag vet ju samtidigt att kilona inte kommer ramla bort av sig självt, och att jag bara behöver komma igång så går det. Men det känns väldigt segt.

Melvin och jag ägnade dagen åt att ta sovmorgon, mysa, sjunga och gosa. Och jag passade på att titta på tv när Melvin sov. En trevlig dag i största allmänhet! Och så åt jag förstås massor med choklad!!!


Men efter ett tag kände jag bara usch!!! Det blev sliskigt med godis, blä. Och det är det jag väntat på. Jag är periodare när det gäller godis. Ibland äter jag knappt nåt, och ibland äter jag massor. Men när jag ätit mycket ett tag så blir det äckligt. Och det är då jag kan bestämma mig för att det får räcka. Så ikväll gjorde jag en deal med Mattias (som också behöver tappa ett antal kilo) att från och med nu ska vi bara äta onyttigt på lördagar, och han gick med på det. Och det känns faktiskt skönt. Sedan får vi se hur länge vi kan hålla det... :-)


Här i denna blogg kommer jag att avslöja alla mina fuskstunder, så att min vän "Cicci Skipper" kan skälla på mig... ;-) Men också alla mina duktiga stunder.


Nej nu måste jag verkligen försöka få min lille son att sova!


Kram alla

Av Lisa - 2 september 2008 23:18

Okej. Heter då Lisa, är 27 år gammal och nybliven mamma. Har en liten son som heter Melvin och som idag är 6 veckor och två dagar gammal. Min sambo Mattias och jag har varit tillsammans i 10 år, så det var verkligen på tiden att vi utökade vår familj. Så nu sitter jag här, väntar på att sonen ska somna. Som nybliven mamma är jag lite trött och sliten efter att få gå upp flera gånger på nätterna (även om det blivit bättre), av förlossningen har jag inga men kvar, men jag har konstant läckande bröst. Så allt är super! ;-)


I övrigt har jag en ganska stor övervikt som ska betas av. Är väl en av orsakerna till att jag skriver denna blogg, så jag inte kan fuska så mycket. Behöver  en extra sporre, eller kanske en stor spark i baken!!! Hade en period efter gymnasiet då jag struntade i allt vad heter bra matvanor då jag gick upp hur mycket som helst i vikt tills jag kom upp i en bra bit in på 3-siffrigt. Sedan har jag legat relativt stilla tills förra hösten då mitt jobb fixade viktväktarna på arbetet, gratis. Då lyckades jag gå ner 10kg under hösten, men så blev jag ju lite gravid... ;-) gick upp ca 22kg, men har gått ner 16 av dessa redan, alltså 6kg kvar till vikten innan graviditeten. Men så har jag ju givetvis massor med kg kvar sen tidigare som sagt.


När jag inte är mammaledig som nu så jobbar jag som lärare på ett högstadie...


Nej, nu kallar sonen.


Kramar om alla

Av Lisa - 2 september 2008 23:02

Jaha, nu ska man alltså ge sig ut i bloggvärlden. Känner lite som att alla andra gör det, så då får väl jag med göra det. ;-) För att hänga med liksom... Men det blir säkert bra.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards