Alla inlägg den 3 september 2008

Av Lisa - 3 september 2008 23:27

I förmiddags ringde då min pappa och bad om datorhjälp. Det var himla skönt att gå ut och gå med vagnen, iaf när Melvin väl somnat (han skrek första 10 minuterna i vagnen). Gick och njöt av solskenet, underbart. Ca 40 minuter tog promenaden, lite lagom långt.


Pappas dator däremot, den är inte lika underbar. Internet vägrar ansluta (trådlöst) efter installation av Service Pack 3 till XP. Hatar när datorer krånglar. Och det är ju alltid mej dom ringer till. Iofs brukar jag oftast kunna fixa problemen, men idag gick jag bet. Däremot fick pappa och Eva möjlighet att mysa massor med lilla Melvin, de blev så glada. ;-) Han har legat och jollrat och skrattat hos dem nästan hela eftermiddagen.


När jag varit där ringde jag efter Mattias som kommit hem från jobbet, så han fick komma och hämta upp oss så vi kunde åka och handla. Melvin har en stor förbrukning av blöjor, så det var återigen dags att handla. Då passade vi på att köpa en grillad kyckling till mat, som avnjöts med pomme och Cola. Supergott. Inte världens nyttigaste mat, men inget godis eller snask i övrigt iaf. Och har inte saknat choklad ett dugg idag (misstänker att jag är choklad -oholic), och det är ju skönt.


Jag gör ett litet experiment med Melvin också. När han var ca 2-3 veckor började han skrika så himla dant, så vi misstänkte kolik. Sagt och gjort, pratade med BVC och fick recept på MiniFom som ska hjälpa. Redan dagen efter slutade skriket och har varit lugnt sedan dess. Visst, ibland skriker han, men det gör ju alla barn. Och det är inte alls lika illa som det var då. Men nu på sista tiden har jag försökt minska ner dosen på MiniFomet för att se hur mycket han egentligen behöver, känns ju onödigt att mosa i honom mer än vad som behövs. Men trots att jag minskat mer och mer har han inte börjat skrika. Så idag har jag testat helt utan, och han har inte alls skrikt speciellt mycket, iaf inte utan orsak. När han har skrikit har det varit för att han behöver ny blöja, mat, myssugen eller är extremt trött. Och dom orsakerna är ju inget konstigt om han skriker. Ska testa några dagar till, se om idag var ett undantag eller om han faktiskt inte behöver MiniFom längre *hoppas hoppas*.


Åh vad jag älskar att läsa. Har kommit in i en läsperiod nu igen, skulle kunna läsa dygnet runt. Inte så lätt med ett spädbarn, men på kvällarna hinner jag läsa iaf. Dessvärre är min bokhylla i akut behov av damning, börjar bli stora dammtussar på böckerna. Får se om jag orkar/hinner med det innan veckan är slut. Bokhyllan står ju i sovrummet så det skulle ju kännas lite fräschare.


Nej, nu ska jag hoppa in i sängen och läsa lite till, se om lilleman vaknar och vill ha lite mat snart också.


Kram på er alla

Av Lisa - 3 september 2008 11:18

Jahopp. Så var det onsdag, snart halva veckan gått. Skönt! Lilleman har vaknat massor med gånger i natt för att äta, och varit allmänt gnällig. Kanske behöver öka på produktionen av mat, även om det inte känns som det då jag läcker konstant. Men men, han bestämmer. ;-)

Pappa ringde för en stund sen, han hade problem med datorn, får inte in internet, och ville att jag skulle komma och kolla. Passar min nya livsstil perfekt då jag och Melvin kan ta en promenad dit. Var uppe i natt och letade reda på kartan över skogen här där vi bor, tänkte gå där, men då kan vi ju traska till pappa istället. Dessvärre har inte vädret varit riktigt med mej då det har spöregnat. Känns tunt att köra första långpromenaden i regn, då det känns tungt från början. Men samtidigt, kanske är det som behövs! För då kommer det ju inte alls vara lika jobbigt om det sen är solsken nästa gång. Och som jag sa till pappa, "Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" (värsta klyschan). Men jag har ju faktiskt köpte en ordentlig stor regnjacka på Lindex för 350:- just för sånt här, då måste jag ju faktiskt använda den. :-)


Vi höres!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards