Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Lisa - 26 februari 2011 17:06

Här har det gått på lågvarv nu ett tag. Melvin har varit sjuk i en hel vecka med feber och snorig och hostig. Nu är även Lucas snorig och hostig, jag är snorig och Mattias har ont i halsen. Den som är mår bäst just nu är Melvin som äntligen är frisk.

Men på grund av att Melvin har varit så sjuk så har inte mycket blivit gjort. Mattias har jobbat eftermiddag så jag har varit själv med båda barnen större delen av tiden (även om jag haft lite besök så jag fått lite hjälp iaf). Kruxet är ju att de båda är så mammiga, allra helst Melvin nu när han varit sjuk.


Lucas och jag var på Öppna måndag tisdag, det var trevligt att komma hemifrån lite. Trevligt att träffa andra människor och prata lite strunt.


Bakningen som skett denna vecka har varit till provsmakningen inför bröllopstårts-beställningen. Gjorde 4 små tårtor med olika fyllningar.

  

Samtliga har ljus botten och är täckta med sockerpasta och ett guldfärgat sidenband. Skulle även gjort dekorationer till, men det hanns inte med då Melvin varit sjuk i en hel vecka och haft massa feber och varit klängig.
Fyllningarna är:
- After Eight & Päron (provat förut)
- Jordgubb (provat förut) & Lime (ny)
- Hallon & Dumlefluff (nya)
- Blåbär & Vit Choklad (nya)

Blev även så det räckte till små tårtbitar här hemma, så familjen kunde smaka. Min mamma smaka Hallon och Dumle, tyckte den var god men lite godisaktig. Ida tyckte Jordgubb och Lime var bäst, hon ÄLSKADE den. Den blev också min favorit även om jag tyckte det kunde varit ett lite tjockare lager jordgubb och lite mindre lager med lime. Men frisk och god i smaken. Mattias gillade Blåbär och Vit Choklad bäst, han tyckte det var en god smakkombination. After Eight och Päron är oxå gott, men det är lätt att mintsmaken tar över. Päronen är väldigt god, men döljs lätt.


Idag har jag bakat en kladdkaka, enbart för att kunna ha nåt gott att smaska på ikväll. Mattias ska titta hockey hela eftermiddagen och kvällen på tv:n, då kan det vara gott att ha nåt att smaska på tillsammans med en eller flera stora muggar te.


I veckan nu hade jag klarat av min första månad utan godis och läsk. Började 23:e januari så nu är jag uppe i 1 månad och 3 dagar. Hurra för mig!!! Är så lätt att bara klaga på sig själv för det man inte gör bra (tex tränar inte alls typ, gillar inte att städa, sover för lite...), men jag måste ju också berömma mig när jag gör nåt bra!


Nej, nu ska jag röra på mig. Sitter och halvsover framför datorn...


Kram


Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards