Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Lisa - 15 februari 2011 21:36

Dagarna bara springer iväg, vet knappt vart de tar vägen.


Idag har varit en bra dag. Barnen vaknade snälla och glada, Melvin var glad när jag lämna honom på dagis. Sedan tog jag och Lucas en skön promenad i det kalla men fina vädret, till Öppna Förskolan. Där var det dags för Klapp och Klang, Lucas tycker det är jättekul och satt och rörde munnen precis som om han sjöng med.    Sedan var vi kvar ett tag och prata strunt med en annan mamma, trevligt. När klockan var halv ett började Lucas bli jättetrött, och jag hade lite ärenden att göra innan vi skulle hämta Melvin klockan två. Så vi traska iväg, lämna lite dopsaker för gravering och gick ner till Grillen där jag köpte en hamburgare då jag inte skulle hinna hem och äta lunch innan dagishämtning. Sedan vidare till Ica där jag handlade lite smågrejer, bland annat lite päron till Melvin som är hård i magen för tillfället. Då började det bli dags att röra oss mot dagis, så dit och hämta Melvin. Han var på strålande humör, satt och trädde träbitar på ett snöre så det skulle bli en mask. När jag sa att vi skulle gå hem plockade han ihop grejerna efter sig, la tillbaka lådan på hyllan och gick ut och satte sig på skohyllan så jag kunde klä på honom. Vinka hejdå till alla fröknar och barn, sedan gick han ut och väntade på att jag skulle hinna ta på mig skorna. Jag och Melvin busade på hemvägen, han var kanonglad! Strax efter vi kom hem kom även Mattias hem, trevligt. Under eftermiddagen har Lucas ätit från flaska två gånger utan minsta problem, jag har hunnit baka sista tårtbotten till helgen och även Brownie Cupcakes som mamma ville bjuda jobbarkompisarna på. Och Melvin har suttit en stund på pottan, duktig kille!    Så en bra dag helt enkelt.


Ja förresten, glömde en sak. Träffa min rektor, Mats, när jag var nere på centrum. Vi pratade lite om hur det kommer bli i höst, så jag känner mig lite lugnare nu faktiskt. Inte alls lika negativ till att gå tillbaka till jobbet, skönt! Tiden går ju snabbt som sagt, så det förr eller senare är det ju dags... Ska bara komma ihåg att ringa imorrn och bestämma tid för lönesamtal. Hoppas det ger några kronor extra i kassan, kan inte direkt påstå att jag blev nöjd med förra omgångens höjning...


Måste förresten bekänna en sak. När jag var inne på guldsmeds-affären för att lämna in för gravering så fuskade jag faktiskt!!! Vid kassan hade de en ask med gelehjärtan, antagligen sen igår. Min naturliga reflex när jag kom in var att jag skulle ta en, men jag kom genast på att jag inte skulle ha någon då jag inte äter godis. Och var inte sugen heller, så det var ingen fara. Sedan så pratar jag med expiditen om vad jag vill ha graverat och vad det ska står, det var flera olika grejer så det tog ett tag. Och sedan stod hon och klottrade lite på beställningen medans jag fick vänta. Och rätt vad det är har jag stoppat in ett gelehjärta i munnen, utan att jag ens var medveten om det!!! Vadå skadad!?! Stoppar in i munnen utan att ens tänka på det! Och jag kunde ju inte ställa mig och spotta ut den mitt framför expiditen, så det var ju bara att tugga och svälja. Kan säga att den var inte ens god. Jag var mest sugen på hamburgaren jag skulle gå och handla bara vi var klara. Okej, nu har jag lättat mitt hjärta! Och nu vet jag att jag verkligen måste passa mig själv så jag inte gör saker utan tänka efter av ren vana!


En sak till, jag har bestämt mig för att sluta amma, eller iaf dra ner på det massor. Vet hur det var med Melvin när han började äta vanlig mat, han höll på och krångla med amningen, ibland ville han ha och ibland inte. Vilket ledde till att jag konstant gick omkring med läckande bröst... Så denna gång ska jag trappa ner redan nu, så slipper jag det. Plus att det vore gott med ett glas vin nån gång ibland. Plus att då kanske inte lucas behöver äta varannan timme nästan dygnet runt. Läste i nåt sånt här nyhetsbrev jag får att 4-5 månaders äter ungefär 4-5 ggr per dag. Lucas äter typ 8!!! Men Lucas tycker att det är helt okej att äta ersättning på flaska, så då kan vi ju satsa på det ett tag.


Oj, det blev visst längre än jag trodde.  Typiskt mej...   


Kram  

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards