Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

1 juni

Av Lisa - 1 juni 2011 10:39

Nu har det varit fullt upp ett bra tag. Mycket kalas, mycket tårtor, och så två små barn på det. Det går nonstop vill jag lova.

 Vad har hänt sen sist då. Tja, vi började med en sväng till Ullared jag och Mattias. Var jätteskönt att komma iväg bara vi två. Barnen sov hos min pappa och det hade gått jättebra. Skönt att veta!


Vi har även varit och tagit nya bilder på barnen. Dels enskilda foton, men även en syskonbild. De blev kanonfina.

 


Vid påsk bjöd vi hem delar av släkten på lite påskfika. Jag var sugen på att baka, men då behöver man  ju nån som äter upp det också.


Sedan var det dags för mammas kalas, hon fyllde ju 50!!! Givetvis blev det lite tårtbak till detta, närmare bestämt 4 stycken tårtor i olika storlekar. Bilder kommer i ett eget inlägg.


Vi har varit iväg lite med Melvin också. Nu har vi äntligen fått hörseln kollad. Första besöket blev högra örat godkänt direkt, men inte vänstra. Så vi fick komma tillbaka två veckor senare och då blev det också godkänt. Skönt! Vi har även varit hos logopeden igen, det gick bra. Melvin börjar ju få riktig fart på språket nu


Vi har äntligen kommit iväg till Kolmården. Melvin tyckte det var fantasiskt kul!!! Årskort är inköpt så det ska bli många fler besök, speciellt då vi inte bokat nån annan semester med familjen.

   


Sedan fyllde Mattias syster jämnt, så det skulle firas. Blev en tripp till Örebro och lite hamburgergrillning. Och givetvis lite tårta.


Sedan var det dags för mig att fylla 30!!! Har haft kalas för släkt än så länge, tänkte bjuda vänner nu i sommar på lite party med grillning. Och då får barnen vara hos barnvakt!


Förra veckan var Lucas hos BVC. Äntligen har han gått upp ordentligt i vikt! 1,6kg på två månader, och 3,5 cm. Skönt, med tanke på att han senaste gångerna inte gått upp mycket alls i vikt, utan snarare tappat två kurvor. Men nu har han iaf hoppat upp en av dessa. Och hon behövde inte ens fråga om han börjat röra på sig, han låg och åla omkring som en liten tok där på golvet. Nu har han även lärt sig att sätta sig själv, men att komma ner på golvet igen är lite svårare. Det har blivit många fall på näsan senaste dagarna. Men det värsta är ändå alla klämda fingrar! Han ska pilla ÖVERALLT! Drar ut lådor och klämmer sig, stoppar in fingrar vid dörrar och allt han kommer åt. Nu måste man verkligen ha koll. Han har också börjat säga ma-ma-ma.


Nu är det också bestämt vart jag jobbar i höst. Det blir en 6a, igen... Men det ska bli helt okej. Ska ju också bara jobba 80%, kände efter förra året att det är på tok för mycket med heltid och två små barn hemma.


Till helgen nu så gjorde jag bröllopstårtor till 70 pers, det var en utmaning...


Kram

/Lisa

 
 
Ingen bild

Tess

1 juni 2011 12:32

Åh vad skönt att bara jobba 80%. :) Kul att du har den möjligheten.

Lisa

1 juni 2011 13:35

Ja det ska bli kanon. Bara jobba 4 dar i veckan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards