Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Augusti

Av Lisa - 22 augusti 2009 23:25

När vi kom hem från semestern var det augusti, eller nästan iaf. Snart var det dags för mig att börja jobba, och för Mattias att verkligen gå på pappaledighet på heltid. Men några dagar var det kvar.

Vi har börjat med "äta själv"-träning till Melvin men det går inte så bra, för han är inte så intresserad av att äta. Jag kan sitta med honom en längre stund, men inte en enda gång för han handen till munnen, bara geggar runt med handen och känner på konsistensen. Men det är väl en fas antar jag...


Det var dags för ett besök på BVC igen. Denna gång var det storbesiktning med läkarbesök och sprutor. Melvin är nu 79 cm lång och väger 10355 g. Vår lille kille blir stor. Och han protestera inte när läkaren undersökte, och allt såg bra ut. När sprutorna skulle tas fick han dem samtidigt, en i varsitt lår, och då blev det liv på luckan. Men det är ju inte så konstigt. Men när han lugna ner sig satte vi ner honom på golvet så han fick gå runt och inspektera, då blev allt jättebra igen. Och nästa gång han ska dit får Mattias gå själv, för då jobbar jag. *snyft*


Lite småsaker hann vi med innan semestern var slut, bland annat Skänninge Marknad.  Vi hade också ett kalas för tre olika saker. Melvin som fyllde ett, Matilda som fyllde 3, och lilla Anton som kommit till världen. När man såg hur liten Anton var så inser man hur stor Melvin blivit.

  

Men sedan var det då dags för mig att börja jobba igen.

Denna gång blev det ny skola, nya kollegor och ny klass. Pga olika omorganisationer och ombyggnationer fick jag inte vara kvar på mitt gamla jobb i år, men förhoppningsvis får jag komma tillbaka nästa läsår.  Men nu är jag i en sexa, och har undervisning i ytterligare två sexor. Och jag måste säga, att av det jag sett hittills, så kommer jag att trivas utmärkt. Och dessa sexor kommer till nästa läsår flytta över till min gamla arbetsplats, så förhoppningsvis får jag följa med dem tillbaka.


Och så får vi väl se hur det blir. Mattias och jag har väl börjat prata lite om när det blir dags att skaffa syskon till Melvin, men inget är bestämt än. Men tankarna finns där…


Nej, nu har jag uppdaterat klart för tillfället. Nu ska jag nog snart gå ner och joina grabbarna i deras spelkväll… Eller också går jag och lägger mej… Kram på er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards