Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Semester

Av Lisa - 22 augusti 2009 22:42

När vi hade haft storkalaset för Melvin blev det dags för vår första semester som barnfamilj. Bilen lastades full, så full att lite fick hamna i mormor och morfars (min pappa med fru) bil. In med mej Mattias och Melvin,  sedan bar det av norrut.

För vi skulle fara till Dalarna, där vi hade hyrt en stuga i en vecka.

Det visade sig när vi kom dit, att det skulle bli en regnig vecka, men vi hade trevligt ändå.  Och trots att det var första gången Melvin sov borta gick det jättebra, även om han bökade lite mer än när han är hemma (hemma bökar han nästan inte alls, bara enstaka ggr).

Tilll att börja med åt vi färskt bröd till frukost nästan varje morgon. I centrum av Rättvik (där vi bodde) finns det ett litet kondis dit jag åkte de flesta mornar och köpte nybakt frukostbröd. Det var väldigt lyxigt och något man inte är bortskämd med i vanliga fall. Här blir det oftast vanlig Skogaholm som köps hem när vi storhandlar och fryses in. Så färska frallor (som jag ville ha) var verkligen MUMS!

En morgon när vi satt och åt frukost hade vi besök utanför köksfönstret.

Vi ägnade dagarna åt att åka omkring och titta på lite sevärdheter. Bland annat var vi på några olika utkiksställen vilket det finns gott om i Dalarna. Vi var även i Nusnäs och tittade på dalahästtillverkning. Där passade vi på att köpa en dalahäst till Melvin som minne, och att ta lite fina kort på de stora dalahästarna utanför.

Melvin fyllde år vår andra dag i Dalarna så det firade vi med tårta och paket (igen). Melvin tyckte det var jättekul med nya leksaker igen och röjde runt med liv och lust i stugan.

En dag var vi ute och titta på en fäbod ute i skogen. Melvin tyckte det var jättekul och ville gå fram och titta och känna på alla djuren. Iaf de små djuren som höns, katt och kanin. Kaninen allra helst fastna Melvin för, han stod säkert femton minuter och tittade på den lilla kaninen, pratade med den, peta in gräs genom gallret och gick runt. Sedan började det regna och vi bestämde oss för att gå tillbaka till bilen. Då börja han gråta för han hade så kul!

 Vi var också uppe vid Rodelbanan och tittade, och där passade Melvin på att leka i sandlådan. Det var JÄTTEKUL!

Under tiden vi var i Rättvik började Classic Car Week, så vi fick se massor med gamla bilar.

Resan till och från Rättvik gick faktist ganska bra, även om Melvin bitvis tyckte det var långtråkigt i bilen. Och jag kan iofs förstå honom. I hans stol sitter han ju helt fast. Men som sagt, det gick bra, och vi börjar redan fundera över nästa sommars semester.

 När vi kom hem hade vår husvakt Ida varit snäll och vattnat alla blommor och tagit in och sorterat all post. Smidigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards