Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

BVC och stan

Av Lisa - 2 oktober 2008 22:21

Idag har det varit fullt ös.


Morgonen började med att jag och Melvin bada, alltid lika skojigt. Melvin skrattade och sprattlade så det gick vågor i badkaret. Fick till slut nästan hålla honom stilla för han höll på att få vatten över hela ansiktet. Sedan när vi tog upp honom blev det lite gråt som vanligt, men nu har Mattias fått in snitsen på hur man tröstar och tystar honom så det gick på bara nån minut. Perfekt inför babysimmet vi ska börja på om en månad.


Sedan var det dags för BVC igen. Direkt när vi gick in fick Melvin beröm för att han är stark i nacken, vilket han är. Det är jätteskönt. Sedan blev det dags att mäta och väga. Prinsen väger nu 5670g och är 63cm, 2½ månad gammal. ;-) Våran långe man! Och idag var Melvin på strålande humör, skrattade och pratade, tittade och käkade på händerna. Lite kul att Birgitta äntligen fick se den lilla snälla killen som vi alltid har hemma, förra gången vi var där tjöt han ju hela tiden, och innan dess var det ju en månad sedan vi var, och det har ju hänt lite innan dess.


Sedan hem en snabb sväng, käka lite och sedan på väg igen. Hämtade upp min mor när hon sluta jobba och så åkte vi till stan. Mamma skulle in till ett loppis-ställe dom ska till i helgen och kolla in deras bord de ska stå vid. Sedan åkte vi till centrum, där jag handlade lite. Det första jag handlade var en "skärbräda", en grön skiva som man ska ha som underlägg när man beskär tex fotografier. En sådan har jag velat ha länge. Efter det gick vi förbi affären där jag har beställt papper till dopinbjudningarna. Börjar bli lite nervös för jag måste få ut dem snart. Hoppades att de skulle ha kommit idag (de sa leverans torsdagar) och de bara inte hunnit ringa, och det hade de! *JIPPI* Så nu ska jag fixa klart dem i helgen så de kommer i postlådan på måndag! Sedan gick vi förbi massa klädaffärer och mamma stod och pilla på massa kläder. Sedan kom Ida, hon hade slutat skolan, och skulle gå med oss. Vi var alla lite hungriga så vi gick och käka på McDonalds. Inte min favvo, men Ida gillar det. Och slutligen åkte vi till Blomsterlandet för mamma skulle köpa lite nya blommor. Hittade massa fina krukor som jag skulle vilja ha till höstgardinerna. Får se vad Mattias säger...


Sedan åkte vi hem. Melvin var pigg och glad så vi busa lite. Och sedan vid halv tio somna han så jag kunde fixa lite. Passa på och baka lite, fixa lite te, och satt vid datorn.


Och nu har Mattias kommit hem, så nu ska jag sluta.


Kram alla


Ps. Idag berätta vi för Ida att hon kommer bli Melvins gudmor, hon blev stormförtjust! ;-)

 
 
Ingen bild

Tess

6 oktober 2008 21:46

Han växer så det knakar, den lille mannen. Verkar inte som att jag kommer upp förrän på mellandagarna. Tänk så stor han kommer ha blivit då. Åh!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards