Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

6e mars

Av Lisa - 6 mars 2011 10:48

Fortsätter lite på gårdagens, hade inte tid att sitta så mycket så jag hann inte få med allt.


Lucas fick sin andra omgång med sprutor på BVC i veckan. Blev ingen reaktion efter denna gång heller, mer än tårar vid själv spruttagandet. Melvin fick feber och blev hängig i ett par dagar, så det är ju en positiv överraskning.

Han ligger fortfarande precis efter i sina kurvor, inget så vi ska vara oroliga, men han behöver troligtvis lite mer matigt i kroppen. Inga problem för mig, iaf inte om han nu ville äta lite mat också. Och sen håller mina tuttar på att explodera iofs, då han bara småäter från mej.

Matställningen då, så här ser det ut just nu:

- Gröt: Guds gåva till bebisar enligt Lucas

- Ärtor: Skitäckligt, spott och fräs och grimaser.

- Morot: Skitäckligt, rysningar och hulkar.

- Päron & Aprikospure: Skitäckligt. Grimasera och börja nästan gråta.

Känns inte riktigt som att han har tillräckligt stor variation på sina matvanor än, för att jag ska kunna sluta amma, han saknar lite delar från kostcirkeln.   


I torsdags var jag och Lucas och simma, han ÄLSKAR det. Inga större problem där inte, förutom att han har en förmåga att vilja slicka i sig massa vatten. Allt ska ju in i munnen just nu, och vatten är ju jättelätt att få in tycker Lucas. Så han flyter omkring med tungan ute... Så söt!

Jag var även på jobbet för lönesamtal. Känns som att det gick bra, men man vet ju aldrig. Fick också höra lite möjligheter hur det kan bli inför hösten, låter faktiskt väldigt bra. Återkommer med mer info när det är klart.


I fredags tog jag och Lucas en liten mysig förmiddag bara han och jag när vi lämnat av Melvin på dagis. Då åkte vi till Maxi och käka frukost och titta på folk. Sedan handlade vi lite mat och grejer som behövdes handlas hem. Lucas var nöjd och glad hela tiden, log åt (nästan) alla gamla tanter som prata med honom. Vår goa glada kille det här.   


Melvin däremot, han är nu äntligen frisk.Har varit på dagis denna vecka, och även på Öppna Förskolan. Han är ju lite rolig vår kille, när han är ute bland folk, tex dagis eller Öppna, då är han till största delen tyst. Men så fort vi kommer därifrån då börjar han tjattra. Hela vägen hem från dagis brukar han bubbla oavbrutet tex, antagligen berättar han vad de gjort. På sångstunden på Öppna sitter han knäpptyst och ler, hemma så kan han rörelserna till i stort sett varenda sång och vill att vi ska sjunga hela tiden. Men lite fler ord börjar komma nu, nu säger han tex Apa, Akka (anka), Tut tut (tåg), Gä (gröt), Ella (kompis), Ida (moster Ida), Hej ja (hej då). Säkert några fler ord han lärt sig nyligen, men kommer inte på just nu. Nu har vi iaf fått tid till logoped, den 23e. Så det tog alltså 2 månader från remissen skickades.

Melvin ska oxå iväg och klippa sig nästa vecka, håret blir svinto direkt som det är just nu. Får se om nya frisören tycker att det skulle se bra ut om vi klippte det lite kortare. Jag vet att han inte har så tjockt hår, men så som han har nu blir det tovigt direkt!


Nästa vecka ska jag få vara barnledig några timmar. Ska iväg med jobbet, vara med på en studiedag inför hösten. Kommer ju nya läro- och kursplaner, vore ju bra om man var med vid uppstarten av arbetet inför hösten. Så mamma ska komma och vara barnvakt. Vi får väl se hur det går... Är mest orolig för maten... Lucas alltså, Melvin ska vara på dagis.


Och ja, i sommar vet jag vad jag vill göra. Jag vill se Metallica!!! Vi hade tänkt gå förra gången de var här, men det var Melvins 1-årsdag (eller iaf den helgen), så vi strunta i det. Men iår, då jävlar. I morrn släpps biljetterna, ska hänga på direkt och hoppas vi får tag på biljetter. Och mamma har lovat vara barnvakt då, så vi kan sova över på hotell också. Första natten borta utan båda barnen!!! Iofs kanske vi har båda sovande borta när jag fyller... Men Lucas är ju 9 månader då Metallica kommer, så det ska väl inte vara några problem... Melvin har ju sovit borta förut, så honom är jag inte orolig för.


Nej, nu orkar jag inte skriva mer...


Kram på er alla

 
 
Ingen bild

Tess

6 mars 2011 12:28

Vågar du ge dig på frukt innan han börjat äta grönsaker? :)

Lisa

6 mars 2011 12:46

Ja, fy vad hemsk jag är. ;-) Nejvars, var mest intresserad av att se om det gick bättre. Men det gjorde det ju inte...

 
Ingen bild

Tess

15 mars 2011 00:26

Haha, klart du inte är, var mest nyfiken eftersom jag mest kan "handboken" och bara ett barn i verkligheten.

Lisa

15 mars 2011 13:05

Men sånt där är så olika, det ändras lite med åren vad de rekommenderar. Så därför bryr jag mig inte så mycket om det. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards