Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

10 januari

Av Lisa - 10 januari 2011 15:39

Igår bakade jag en tårta till min systers kalas. Hade inte så mycket tid på mig att planera tårtan, så det fick bli en snabbtårta.

  

Köpebotten, ett lager sylt och ett lager vaniljkräm och grädde. Sedan grädde spritsat runt om och lite godis ovanpå. Men den var god den med.


Sedan igår kväll så fick jag min första tårtbokning utanför familjen. :-) Två tårtor till ett 2-årskalas. Kommer bli kanon! Men vilken ångest jag har för vad man ska ta betalt. Kolla lite på nätet, sanslöst vilka priser en del tar alltså. Jag känner definitivt inte att jag är redo för att be någon betala sådana summor! Nej, här kör vi materialkostnad plus en liten symbolisk summa till det, mer lite dricks. Kanske om det blir mer tårtor jag får beställningar på så kanske jag får höja priset lite. Tar ju ändå en hel del tid. Häftigt det skulle vara om man kunde få så pass många kunder att man kanske kan gå ner lite i tid på jobbet tex. *drömmer* Men än så länge är jag låååångt därifrån... Och då måste man ju göra det "på riktigt", betala skatt och sånt... Nej, än så länge får det vara en hobbyverksamhet i mån av tid. Men det är grymt kul!


Idag har vi äntligen varit och hämtat bilen. Ringde klockan sju till verkstaden, och fick till svar att bilen inte var klar än. Då tänkte jag bara Vad faan! Men sen sa han att vid nio skulle den vara klara. Så för att ge dem lite marginal var vi där vid 10 och hämta bilen, så nu rullar äntligen kära v70n i Finspång igen.   


Sedan ringde jag Öppna Förskolan för att anmäla Lucas och Meja till Klapp och Klang. Men tydligen behöver man inte anmäla sig längre. De hade inte tillräckligt med personal för att ha olika grupper, utan alla var välkomna till samma lokal. Okej då. Det ska bli kul iaf. Bara hoppas det inte blir för trångt...


Nu är jag själv hemma med barnen. Mattias jobbar eftermiddag denna vecka. Jag tycker det är sååååå segt. Är värsta veckan! Just nu kryper Melvin omkring och sprider legobitar över HELA vardagsrummet! En pippi grej han fått, att skjuta in saker under sofforna tex. Väldigt irriterande, tar en evighet att städa.


Nej, nu ska jag gå och plocka ihop miljoner Duplo-bitar från golvet. SUCK! Kan inte klockan bli sju så Melvin ska sova snart. Då har jag bara lillfisen kvar uppe, som är ooootroligt kelig idag. Vill inte alls ligga i gymmet eller nåt, bara sitta i knät och mysa. Väldigt trevligt, men lite opraktiskt när man har en två-åring som RÖJER! Men för tillfället sover han...


Om det är nån som har tråkigt under nån eftermiddag denna vecka är ni välkomna hit. Har lite svårt att ta mig ut, har ingen bil och det är skridskobana ute. Men ni är välkomna hit, jag bjuder på fika.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards