Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

8e januari

Av Lisa - 8 januari 2011 09:37

Igår orka jag inte skriva nåt. Var väl inte världens mest händelserika dag heller för den delen. Vi gick och vänta på att de skulle ringa om att bilen var klar så vi skulle kunna åka och hämta den. Vi ville samtidigt passa på och handla lite när vi ändå var i stan. Och vi vänta... och vänta... och vänta. Men ingen ringde. När klockan var halv två bestämde vi oss för att ringa och kolla när vi skulle kunna komma och hämta den, så skulle vi ju kunna göra några av ärendena innan så länge. Men när de svara säger killen att de tänkt ringa, för bilen hinner inte bli klar. Nehej? Nej, de hade fortfarande minst 5 timmars montering kvar, och det skulle de inte hinna innan de stängde. Nehej, men vi har ju lånebil, hur gör vi då? Jo, det skulle han fixa, det var inget vi behövde fixa, så vi får ha den till måndag. Okej, vad bra. Men vi måste kunna hämta den på måndag förmiddag, vi (Mattias) jobbar på eftermiddagen. Inga problem säger han.  Så vi lägger på och en timme senare sitter vi i lånebilen på väg in till stan.


I stan börjar vi med att ta en fika, alltid så mysigt med hela familjen. Sedan gick vi och hämta ut biobiljetterna till ikväll. Sedan var det dags att kolla fotoram till fotot från tidningen som mamma bett mig köpa, men hitta inga som passa. Jaja, får kolla annnan stans. Sedan skulle jag handla till inbjudningskorten till dopen. Men shit vad svårt det blev då. Vill ju ha grönt kort, där jag ska klistra in "pärlemor-papper" där jag datorskrivit inbjudan i guld. Hade hoppats på ett likadant kort (fast annan färg) som till Melvins dop, men de hade inte längre kvar i butikens sortiment. Bajs också! Nån som vet nåt ställe där man kan köpa kort att göra egna inbjudningskort med, den jag är ute efter är: http://www.inkidostore.se/art-1.asp?id=474&iPageID=32 Eller den som är lite ljusare grön... Köpte annat så länge, men inte alls lika fint. Men det får väl duga om det inte finns annat. När jag köpte till Melvin så fanns de på två ställen, dels en scrapbutik plus Kontorab där jag köpte dem. Nu har scrap-butiken stängt, och Kontorab tagit bort ur sortimentet. Suck!!! Nån som vet nån scrap-butik i området Finspång/Norrköping/Linköping?


Sedan hade vi tänkt åka till Babyproffsen och Babyland för att kolla på en ny bilstol till Lucas. Han fick pengar till det i julklapp, så tänkte passa på om det var några erbjudanden. Men då bagaget i lånebilen är så litet så fick vi skippa det. Iofs, ingen panik, han är ju inte så gammal än. Men jag gillar att ha saker klara!


Istället åkte vi direkt till Maxi. Där köpte jag mig lite nya strumpor, och så handla vi mat. Vi köpte även en leksak till Melvin, en Fisher Price-kassaapparat, den var på rea. Melvin ÄLSKAR den. Han plockade upp den och börja leka med redan i hallen när vi kom hem, sedan stod han där tills det blev dags för kvällsmat. Och han ville inte gå och lägga sig sen, sprang fram till kassaapparaten igen för att leka mer. Så söt!


Lucas börjar bli mer rörlig nu. Han älskar sitt babygym och ligger där och skrattar högt och fäktar med armar och ben. Han har även börjat snurra runt på rygg. Alltså inte rygg-mage-rygg, utan som en liten propeller. Igår kväll lyckades han snurra 2,5 varv innan han snurra utanför och låg på golvet, fortfarande lika lycklig.   Vilken tur att vi köpte ett nytt gym till Lucas. Det vi köpte till Melvin var värdelöst. Det var avlångt och Melvin rulla av det direkt. Honom hade vi på en filt på golvet istället. Det här gymet var avlångt så han rulla av direkt.   

Det nya vi köpte i Ullared är MYCKET bättre!

http://babyproduct-reviews.com/tiny%20love%20gym.jpg


Nej nu ska jag umgås lie med mina barn innan det är dags för bio! Och barnledigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards