Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

4e januari

Av Lisa - 4 januari 2011 17:56

Idag har varit en fixardag.


Började morgonen med att ringa Rejmes och berätta om den läckande dörren på bilen. Glömde det igår, och vill att de kollar upp det. Hoppas det fixar sig när de byter dörrarna.


Sedan var det dags att ringa och fixa dop-tid. 5e februari klockan tre. Sa till denna gång att vi vill vara själva, förra gången var vi tillsammans med ett annat par och deras släktingar satte sig på raderna längst fram på båda sidorna så våra släktingar fick sitta längst bak. Denna gång är vi själva, blir bättre. Och har även fixat lokalen så vi har någonstans att ha fikat. Har börjat fundera lite på tema, vilka färger och så. Lutar åt grönt och guld, Melvin hade blått och silver. Hmm... Ringde till moster och bad henne kolla upp dopklänningen oxå, vi har en som används av släkten. Så nu när det lite inköp att göra innan: pastafärger till tårtan, engångstallrikar i rätt färg, bordsduk, dekorationer, all mat, doppresent plus att jag behöver ha lite snygga kläder. Grabbarna mina har snyggkläder allihop så de är klara.


Sedan hade vi fått en lapp med nya tider till dagis. Vi frågade innan jul om det fanns en möjlighet att Melvin skulle få gå 5 timmar 3 dar i veckan, istället för 3 timmar 5 dar i veckan som nu. Kruxet var att dagarna vi fick nu passar inte med babysimmet och Klapp och Klanget. Jag lämnade ett nytt förslag, de skulle prata om det och återkomma. Så vi får se hur det slutar. Annars får vi fortsätta som förut. Känner bara att det skulle vara bra för Melvin att få vara lite längre ibland, han hinner ju knappt börja leka på 3 timmar, plus att han missar gemenskapen vid maten. Men men, vi får se...


Sedan har jag fixat lite hemma: laga lunch, ladda diskmaskin, tvättat, kastat sopor. Förutom det vanliga: leka med barn, byta blöja, amma, söva barn etc.


Nu på eftermiddagen fick vi även besök av min far och Eva. Melvin blev skitglad direkt och drog med dem ner på golvet för att leka med bilar. Pappa busade lite med Lucas också. Och de har lovat att vara barnvakt på lördag så vi kan gå på bio, då blir det Harry Potter!


Har även fixat en Klapp och Klang-kompis (tack Maria). Alltid trevligt med sällskap man känner, så man har nån att snacka skit med!


Nu ska jag strax gå och börja fixa lite mat till mej och Mattias, så blir det dags att krypa upp i soffan sen. Se klart filmen från igår och lösa korsord. Kanske tända lite ljus ikväll...


Kramar om alla

 
 
Tess

Tess

4 januari 2011 19:16

Den jäkla säkerhetskoden funkar bara varannan gång jag provar! Dumma spamskydd!

I alla fall.. härligt dagis som kan anpassa tiderna. I Kävlinge var det bara att le och se glad ut, man fick inte välja dagar och tider alls.
Grönt och guld låter fint.

http://scrumdiddlyumptious.blogg.se

Lisa

4 januari 2011 21:26

När jag fråga innan jul lät det tveksamt, men så fick vi lappen med nya tider idag. Men vi har inte fått välja dagar själv, fick ons-fre. Skulle hellre ha tis-tors, iaf tis och tors. Får se vad de säger...

 
Ingen bild

camilla

4 januari 2011 20:01

det är inte på många dagis som man kan välja fritt vilka dagar,när det gäller 5 h /om dagen, de flesta kör tis,ons,tors..hoppas att det löser sig! det känns ju bättre när de får vara lite längre åt gången ju! kram!

Lisa

4 januari 2011 21:23

Tis-tors hade varit kanon, fick ons-fre. Visst kommer det lösa sig, får väl fortsätta med 3-timmars annars...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards