Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

2 februari

Av Lisa - 2 januari 2011 18:46

Denna dagen började jättebra med en fantastiskt skön sovmorgon. Mattias lät mig ligga kvar, och gick upp med Melvin. Och Lucas var en riktig tröttis och sov ända till 10. Fantastiskt underbart med en snäll sambo och snälla barn! Plus att Mattias var snäll och stoppa tillbaka Melvin i sin säng när han sprang upp inatt. Melvin har nämligen börjat vilja sova i vår säng varje gång han vaknar på natten. Vet inte om det beror på att lillebror kommit, började strax efter han föddes, eller om det är en fas som hör till åldern. Och visst, det är lite mysigt en stund, men inte när han ligger på tvären och sparkas. En gång fick jag lyfta bort hans ben från mitt huvud, hade hans knäveck över örat. Då känns det inte riktigt lika mysigt... Men han har ju alltid sovit bra i sin säng annars, så det är bara att vänja tillbaka honom till det.


Efter den fantastiska sovmorgonen gjorde vi oss i ordning, vi hade lite ärenden idag. Först skulle vi fixa till däcken på bilen. Efterdra skruvarna och fylla på lite luft. Sedan for vi in till stan för att tvätta av bilen. Ska ju lämna in bilen imorrn, och det stod i papprena att de ville ha den tvättad innan. För er som inte vet så ska vi lämna in bilen för att få dörrarna på höger sida utbytta. Detta pga att vi fick bilen påbackad på en parkering så de är alldeles buckliga. Som tur är så blev det inga personskador, trots att Melvin satt innanför dörren. Jag är glad att jag inte var med när det hände, hade nog brytit ihop och börjat tjuta av hjärtslag.

Upptäckte en kul grej (not!) när vi körde bilen genom automattvätten. Den läcker! Upptäckte att vattnet spruta in på Lucas sida, i ena hörnet av dörren, så det var bara att ta närmsta filt och försöka hindra så mycket vatten som möjligt tills tvättprogrammet var klart. Som tur är så är det en av de dörrar som ska bytas, så det kanske var pga parkeringsskadan det läckte.


Efter tvätten så åkte vi till Maxi, och parkera i garaget så bilen fick en chans att rinna av lite innan vi skulle ut i kylan. Vore ju inte så kul om bilen fryser igen. Käka lite lunch, kika lite kläder och handla lite mat. En trevlig stund helt enkelt.


Sedan åkte vi hem, och nu har vi slappat sedan dess.


Nej, nu kallar yngsta sonen.


Kramar om alla

 
 
Tess

Tess

2 januari 2011 19:12

Riktigt tråkigt att bli påbackad. Men lät lite roligt när vattnet började spruta in. Borde ju ha något med skadorna att göra. Hoppas ni har försäkring som täcker. Typiskt med ny bil.

http://scrumdiddlyumptious.blogg.se

Lisa

2 januari 2011 20:02

Japp vi har försäkring. Även om det är tanten som backa på oss som får betala från sin försäkring, eftersom det var hennes fel. :-) Även om hon försökte slingra undan, ville att vi skulle fixa det svart... Ja, verkligen typiskt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 9 september 2012 21:25

Länge sedan jag gjorde en instruktion här, eller ett inlägg överhuvudtaget. Men jag gjorde så roliga tårtdekorationer igår så jag kände mig tvungen. Hade fått en förfrågan att göra en krokodiltårta, så här kommer den.        Börja med att fo...

Av Lisa - 30 juli 2012 08:24

Okej, jag är världssämst på att uppdatera här. Lägger upp bilderna på FB och sen kommer jag inte längre... Så det enklaste är ju,att om nån vill kolla bilder så hör ni av er så fixar jag det... ;-) ...

Av Lisa - 24 juni 2012 14:30

Jahopp, nu är det äntligen semester. Så skönt! Avslutade med att fixa 18 tårtor sista två veckorna så det rog väldigt mycket energi! Men nu är det iaf ledigt! Det som är extra skönt är att det är första sommaren på 4 år som jag helt och fullt kan ta...

Av Lisa - 7 maj 2012 20:46

Maj är en ganska intensiv tårtmånad då både mamma, pappa och jag fyller. Sedan har vi också lite släkt och vänner som ber om tårtor. Men jag säger som jag brukar, jag hjälper alla jag kan och orkar. :-)   Här iaf Först ut är en Rapunzel-tårta t...

Av Lisa - 25 april 2012 20:45

Ja utan att tveka kan vi ju nu konstatera att Lucas också fått vattenkoppor, 12 dagar efter Melvins bröt ut. Vad vi hoppades på, men det tar på en att ta hand om sjuka barn så länge. Grabbarna hann ju bara tillbaka 1 dag på dagis innan det blev dags ...

Presentation


Jag heter Lisa och är tvåbarnsmamma till Melvin (född 2008) och Lucas (född 2010). Här berättar jag om mitt liv, min familj och mitt intresse för bakning.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards